آیین شمعدان گردانی شام غریبان رحلت حضرت معصومه (س)در قم برگزار شد

وی بیان داشت: بر اساس روایتی از امام جعفر صادق‌(ع) خداوند حرمی دارد که مکه است و برای پیامبر(ص) هم حرمی است و آن مدینه است، حرم‏ علی(ع) هم کوفه است، و حرم بقیه اهل ‏بیت نیز قم است، هر کس در این شهر زیارت کند بهشت بر او واجب خواهد شد.

در این آیین جمع کثیری از خادمان و زائران بانوی آب‌وآیینه و عاشقان و دلداگان خاندان عصمت و طهارت‌(ع) نیز با در دست داشتن لاله‌ شمعدان حضور پیدا کرده بودند، و پس از نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداح اهل بیت‌(ع) یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی با اشاره به اهمیت زیارت مضجع نورانی دختر موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: هر کسی تصور می‌کند، در مسیر عبودیت و بندگی پرونده‌اش دارای نقص است، زیارت و شفاعت حضرت معصومه جبران کننده است.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی خاطرنشان کرد: زیارت حضرت فاطمه معصومه(س)، از جمله اعمالی است که ثواب و پاداش آن بهشت می‌باشد.

انتهای پیام



منبع

استاد حوزه علمیه قم همچنین داشتن مقام شفاعت را از ویژگی‌های کریمه اهل بیت عنوان کرد و گفت: شفاعت آن حضرت در این دنیا آغاز شده و به آخرت ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، در این آیین آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سید محمد آقامیری استاندار قم حضور داشتند.

بخوانید:  برخی از سازمان‌های غیردولتی با حمایت آمریکا به دنبال انقلاب بودند