ابر کیهانی پر ستاره + عکس

توانایی هابل برای رصد در طول موج های نزدیک به فروسرخ ، به ویژه با دوربین میدان گسترده 3 ، آن را به ابزاری ضروری برای درک تولد ستاره ها و منشاء منظومه های فراسیاره ای تبدیل کرده است. قابلیت‌های رصدی بی‌سابقه تلسکوپ فضایی جیمز وب جدید ناسا /اسا / سی‌اس‌ای در طول موج‌های فروسرخ، مشاهدات هابل را تکمیل می‌کند و به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد تا از میان پوشش‌های غبارآلود اطراف ستاره‌های تازه متولد شده نگاه و ضعیف‌ترین و اولیه‌ترین مراحل تولد ستاره‌ها را بررسی کنند.


ابر کیهانی پر ستاره + عکس


|





منبع

ستاره شناسان NGC 6530 را با استفاده از دوربین پیشرفته هابل برای بررسی ها و دوربین سیاره ای میدان وسیع 2 مورد بررسی قرار دادند. آنها منطقه را به امید یافتن نمونه های جدیدی از پروپلایدها، دسته خاصی از دیسک های پیش سیاره ای روشن که ستاره های تازه متولد شده را احاطه کرده اند، جستجو کردند. اکثریت قریب به اتفاق پروپلایدهای شناخته شده تنها در یک منطقه نزدیک سحابی شکارچی یافت می شوند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛  خوشه باز NGC 6530 مجموعه ای از چندین هزار ستاره است که در فاصله 4350 سال نوری از زمین در صورت فلکی قوس قرار دارند. این خوشه در سحابی مرداب بزرگتر، یک ابر بین ستاره ای غول پیکر از گاز و غبار قرار دارد. هابل قبلا چندین بار از سحابی مرداب تصویربرداری کرده است، از جمله میتوان به تصاویر سال های 2010 و 2011 اشاره کرد. 

بخوانید:  افزایش ۴.۶ درصدی میانگین مصرف روزانه بنزین نسبت به مدت مشابه پارسال


بخشی از خوشه باز NGC 6530 از تلسکوپ فضایی هابل ناسا به‌عنوان دیواره‌ای از دود متلاشی شده با ستاره‌ها ظاهر می‌شود.