اتاق بازرگانی قزوین آماده توسعه همکاری با هیئت های تجاری روسیه است

بخشنده افزود: آمادگی داریم با همکاری همدیگر بتوانیم بسرعت وارد معاملات تجاری مشترک شده و مدل جدیدی در اقتصاد منطقه ای به دنیا معرفی کنیم و در این راستا بخش خصوصی در اتاق بازرگانی آماده تشکیل هیئت های تخصصی و دفتر بازرگانی دو طرفه با کمک واحد شمس آذر و افزایش ارتباط است تا به نتایج بهتری برسیم.

بخشنده برای فروش غلات روسیه از طریق ایران و استفاده از پایانه صادراتی و انبارهای غله موجود در قزوین به هیئت روسی پیشنهاداتی ارائه کرئد.

وی اظهارداشت: جهاد کشاورزی از قویترین وزارتخانه های کشور است و واگذاری اختیارات وزیر به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان موجب شده فرآیند کارها تسریع شده و تصمیمات اتخاذ شده در قزوین بسرعت عملیاتی شود که این ظرفیت برای سرمایه گذاران خارجی مهم است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین تصریح کرد: کشور ایران با ۱۵ کشور همسایه ارتباط اقتصادی دارد و از تامین کنندگان آرد و غلات کشورهای عراق و افغانستان است و امیدواریم حضور این هیئت اقتصادی از روسیه شروع یک فعالیت اقتصادی مطلوب در حوزه غلات و سایر محصولات کشاورزی باشد.

بخشنده اظهارداشت: صنایع چوب،  غلات و صنعت هوا فضای روسیه برای ما جالب است و در ایران نیز آماده  انتقال تجارب خود در تولید مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی و سایر کالاهای صنعتی و صادرات آن به روسیه هستیم. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست مشترک هیئت تجاری و کشاورزی روسیه با مدیریت «روسلان گاینوتدینف» مدیر مرکز کارآفرینی استان اولیانوفسک روسیه با رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، بارگاهی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین و جمعی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در سالن باغستان برگزار شد.

بخوانید:  روز "قیام مردم سیستان به خون‌خواهی شهدای کربلا" به تقویم اضافه شد

وی بیان کرد: در شرایط کنونی افزایش تحریم ها برای ما تاثیری ندارد زیرا سالهاست در این وضعیت قرار داریم و با ایجاد اقتصاد درون گرا نیازهای خود را تامین کرده ایم و امروز با ایجاد شرایط جدید با کشورهایی مانند روسیه قادریم طرح های مهم بیشتری را عملیاتی کنیم.

 





انتهای پیام

image_2022_9_15-13_17_32_23_fNJ

وی بیان کرد: باور داریم جغرافیای اقتصادی در دنیا در حال تغییر است و دو کشور ایران و روسیه شرایط خوبی دارند و می توانند این وضعیت را بهبود و ارتقا بخشند.

بخشنده اضافه کرد: داشتن مجموعه های بزرگ دامداری و کشاورزی با تجهیزات و تکنولوژی روز موجب شده این امکانات با کشورهای توسعه یافته برابری کند و با صنایع تبدیلی خوبی که داریم می توانیم کارهای مشترکی را با سرمایه گذاران روسی عملیاتی کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین از هیئت تجاری روس خواست ضمن بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی تصمیمات خوبی برای سرمایه گذاری اتخاذ کنند.

وی گفت: ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال تحریم را تحمل کرده و امروز شرایطی دارد که می تواند تعامل بیشتری با هیئت های روسی داشته باشد و مبادلات اقتصادی و تجاری را توسعه دهد.

مهدی بخشنده در این نشست گفت: داشتن خطوط ریلی تا بندر انزلی و موقعیت جغرافیایی مناسب و مسیر ۱۸۰ دقیقه ای تا دریا ظرفیت ارزشمندی در استان قزوین ایجاد کرده که در اقتصاد مهم است.


آیا این خبر مفید بود؟

2333

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: با وجود دفتر حمایت از سرمایه گذاران خارجی در روسیه و نیز صندوق ضمانت از صادرات در ایران پیشنهاد می شود با امکانات واحد تولیدی شمس آذر و بهره گیری از  ظرفیت پایانه صادرات محصولات کشاورزی این واحد و شبکه ریلی اختصاصی با حمایت اتاق بازرگانی،  استانداری و جهاد کشاورزی وارد مذاکرات جدی تر شویم.

بخوانید:  خودروسازان داخلی مقصر اصلی رشد مصرف بنزین؟

وی بیان کرد: برخی محصولات شما مورد نیاز کشور ما هست و می توانیم برخی کالاهای دیگر را به روسیه صادر کنیم که در این راستا بایستی در یک فرصت چند روزه از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی استان بازدید کنید تا شناخت بیشتری از این توانمندی ها داشته باشید.

بخشنده گفت: یکی از ویژگی های استان قزوین وجود ارتباط خوب بین بخش خصوصی و دولتی است و اتاق بازرگانی در تصمیم گیری فعالیتهای اقتصادی مشارکت جدی دارد و این رویکرد موجب شده دولت نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

image_2022_9_15-12_51_44_904_XYg