اتحادیه ها وتشکل های کشاورزی همراه دولتند آنها را جدی بگیرید

وی افزود: در واگذاری کارها به بخش خصوصی انتظار داریم حمایت دولت تا مدتی ادامه یابد و با یک شیب ملایم بتدریج این حمایتها قطع شود تا بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

وی افزود: بعنوان یک تولیدکننده پیش کسوت و نماینده کشاورزان نخبه کشور بارها درخواست جلسه با وزیر را داشته ایم اما نتوانسته ایم ایشان را ببینیم و این روند بیانگر شعاری بودن صحبتهای مسئولان است.

اکبر نعمتی رئیس اتحادیه دامداران استان قزوین در این نشست صمیمانه اظهارداشت: در سفر وزیر محترم جهاد کشاورزی به استان قزوین اعلام کردند به توانمندی تشکلها و اتحادیه های کشاورزی باور دارند و کارها را به آنها واگذار می کنند اما در عمل حمایت لازم صورت نمی گیرد.

وی گفت: علیرغم اعلام وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تامین نهاده و تسهیلات بانکی اما در عمل با مشکلات جدی مواجهیم که انتظار داریم بارگیری مواد از بنادر، تامین سویا و نهاده از ذخایر استراتژیک ممکن شود.

این تولیدکننده پیش کسوت یادآورشد: در استان قزوین هیچ مشکلی نداریم و مدیران جهاد کشاورزی بیشترین همکاری را با کشاورزان و تولیدکنندگان دارند ولی برخی موانع در سطح ملی است که باید با کمک مسئولان وزارتخانه حل شود.

شعبانی بیان کرد: در زنجیره تولید مشکل داریم و برخی آمارهای کاغذی و غیر واقعی در حال شکل گیری است و برخی از رانت استفاده می کنند که امیدواریم این وضعیت سامان یابد.

این فعال اقتصادی نمونه کشور یادآورشد: به نظر می رسد هنوز تعاونی ها، تشکل ها و اتحادیه ها آنگونه که در قانون دیده شده مورد توجه وحمایت قرار نگرفته اند در حالی که برخی از آنها قادرند واردات گوشت و مرغ کشور را بر عهده گرفته و بسیار موفق تر از دولت عمل کنند.

بخوانید:  بارش شدید باران در تهران

image_2022_10_24-23_20_52_444_c7E

وی گفت: امیدواریم با اصلاح برخی فرآیندها، حذف واسطه ها و حرمت گذاشتن به کشاورزان واقعی و تشکل های مردمی رفع موانع و مشکلات فعالان کشاورزی تسریع شود.

وی بیان کرد: وقتی علیرغم تفویض اختیارات وزیر به استانها هنوز مدیران نمی توان از این اختیارات استفاده کرده و از انبارهای ذخیره استراتژیک برای تامین نیاز مرغداری ها استفاده کنند در چند مقطع دچار چالش شدیم و به سختی مواد اولیه خود را تامین کردیم.

کاکاوند بیان کرد: بعنوان نماینده 850 عضو کانون خبرگان کشاورزی اعلام می کنیم ایده های کارشناسی همین کشاورزان می تواند راهکار حل مشکلات این بخش باشد و انتظار داریم تولیدکنندگان را جدی بگیرید و به آنها اعتماد کنید و از همراهی ما برای رفع چالش ها بهره بگیرید.

حسین کاکاوند رئیس کانون نخبگان کشاورزی کشور نیز گفت: مسئولان فقط در همایش ها و جلسات و سفرهای استانی مهربان می شوند و در غیر این صورت حتی دیدن آنها در وزارتخانه به سختی صورت می گیرد.

حسین پور مدیرعامل تعاونی زنبورداران هم گفت: در شرایطی که سومین تولیدکننده عسل جهان هستیم اما در صادرات با چالش های جدی مواجهیم و نتوانسته ایم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی بیان کرد: باید واردات بی رویه در بخش کشاورزی متوقف شود تا تولیدکننده بتواند به سود اقتصادی مناسب برسد.

کیوان لشکری مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان هم بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان باید روان سازی شود تا کارها سرعت بگیرد.

منصور بازدار رئیس اتحادیه مرغ تخمگذار هم گفت: در تامین نهاده با چالش مواجهیم که انتظار داریم دولت در این زمینه تسهیلات لازم را فراهم کند.

بخوانید:  علیرضا بیرانوند دوباره خبرساز شد!

تولیدکننده نمونه کشور بیان کرد: تولیدکنندگان کشاورزی در واقع بیابانها را آباد کرده و در کشور و استان اشتغال ایجاد کرده اند و این توانمندی باید از سوی دولت حمایت شود و باور کنند با اعتماد واقعی به تولیدکنندگان می توان از چالش ها عبور کرد.

حسین پور تصریح کرد: تولیدکنندگانی که دنبال گرده افشانی هستند به آرامش نیاز دارند و باید بیمه تامین اجتماعی و بازنشستگی این فعالان کشاورزی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و تحت حمایت بیمه قرار گیرند.

نعمتی در ادامه گفت: وزیر جهاد کشاورزی فرد دلسوز و توانمندی است اما به نظر می رسد برخی افرادی که اطراف ایشان هستند مشاوره های خوبی به وزیر ارائه نمی کنند و واقعیتها به ایشان منتقل نمی شود ومشاوره های اشتباه موجب بروز برخی مشکلات در تصمیم گیری ها و ابلاغ دستورالعمل های غیرکارآمد شده است.

کشاورز از انجمن زیتون کاران نیز اظهارداشت: متاسفانه حمایت لازم از تولیدکنندگان زیتون استان صورت نمی گیرد و گاهی تصور می شود که تولیدکنندگان بخش خصوصی رقیب دولت هستند که اینگونه نیست.

انتهای پیام

image_2022_10_24-23_20_33_394_tFa

جهانبخشی تولیدکننده جوجه یکروزه در استان نیز گفت: دستورالعمل ها نباید یک شبه تغییر کند زیرا ثبات مقررات موجب می شود بتوانیم برنامه ریزی میان مدت داشته باشیم و آسیب نبینیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

شعبانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان نیز اظهارداشت: بوروکراسی اداری برای تولیدکننده مشکل ساز شده و برای تسهیل در این فرآیند باید اقدام عملی شود.

نعمتی تصریح کرد: در کوتاهترین مدت توانسته ایم یک انبار ذخیره 100 هزار تنی احداث کنیم که بزودی افتتاح می شود و در کشت فراسرزمینی هم مشارکت داریم لذا انتظار داریم مسئولان به جای شعار دادن مرد عمل باشند و به تعهدات خود عمل کنند تا کارها بهتر پیش برود.

بخوانید:  برای جبران تلاش می کنیم

آیا این خبر مفید بود؟

image_2022_10_24-23_20_33_928_Oel

مشاوران وزیر جهاد از افراد متخصص انتخاب شوند

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ نشست صمیمانه تشکل های بخش خصوصی بخش کشاورزی با حمید اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی، رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان دوشنبه شب در سالن باغستان برگزار شد.

وی بیان کرد: در نیمه اول امسال فقط 20 هزار تن شکر بین 80 هزار زنبوردار استان توزیع شده و در نیمه دوم هم قرار است همین میزان توزیع شکر صورت گیرد که این مقدار حمایت کافی نیست.

وی تصریح کرد: عمل نشدن وعده های دولت موجب می شود جوجه ریزی کمتر از ظرفیت تعیین شده محقق شود و انتظار داریم تسهیلات تعهد شده دولت برای جوجه ریزی به مرغداران پرداخت شود.

در ادامه حمید اورعی مشاور وزیر به مسائل مطرح شده پاسخ داد و اعلام کرد همه مشکلات و دغدغه های تشکل های بخش خصوصی به وزیر جهاد کشاورزی منعکس و پیگیری خواهد شد.

image_2022_10_24-23_20_14_508_PrY

وی بیان کرد: اتحادیه دامداران قزوین از تشکل های بسیار قوی در کشور است که در تجارت، اصلاح نژاد، واردات اسپرم دام، حامل های ژن، فعالیت جدی دارد و گردش مالی 60 درصدی در این حوزه را داراست و قادریم در ساخت سردخانه و انبار ذخیره نیز اقدام کنیم.

1

11

رئیس اتحادیه دامداران استان قزوین اظهارداشت: آمادگی داریم ذخیره سازی کالای اساسی کشاورزی را در استان قزوین با ساخت انبارهای استاندارد برعهده بگیریم و ضمانت دهیم با مدیریت اصولی باری از دوش دولت برداریم.