اجاره کوتاه مدت سوئیت و آپارتمان در قشم از سایت سپنجا

جنگل‌های حرا جزیره قشم جامعه‌ای منحصربه‌فرد از گیاهان با وسعت 85هزار هکتار است و بزرگترین از این نوع در خاورمیانه است. این جنگل‌ها عمدتاً در سواحل جزر و مدی در عرض‌های جغرافیایی استوایی و نیمه گرمسیری در آب‌های شور و شور رشد می‌کنند و بسیاری از پرندگان آنها را به عنوان زیستگاه زمستانی خود انتخاب می‌کنند. جزیره قشم از نظر تنوع و تراکم گونه های پرندگان مکانی منحصر به فرد است به طوری که سازمان ملل متحد و بسیاری دیگر از نهادهای بین المللی این جزیره را به عنوان ذخیره گاه زیست کره معرفی کرده اند.

 

ساختارهای عجیب و غریب را می توان در همه جای دره مشاهده کرد و توجه دوستداران طبیعت را به خود جلب کرده است به طوری که یکی از مکانهای دیدنی در جزیره قشم است. دره ستارگان در قسمت جنوب شرقی جزیره قشم ، در نزدیکی روستای برکه خلف واقع شده است. کمتر از 30 کیلومتر از شهر قشم به دره ستاره گان فاصله دارد و برای بازدید و پیاده روی در دره نیز برای همه آسان و ممکن است. با این حال ، در شرایط بارانی ، به دلیل مسیرهای لغزنده در دره ، احتیاط بیشتری لازم است.

یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های طبیعی جزیره قشم، دره ستارگان، مجموعه‌ای از تنگه‌ها و دره‌های باشکوه است که طی قرن‌ها بر اثر فرسایش شکل گرفته‌اند. سرگردانی در میان دره یک تجربه جادویی است – مثل قدم گذاشتن در نقاشی دالی است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

دره چاهکوه قشم دارای صخره‌ها و مجسمه‌هایی است که به‌طور طبیعی و شگفت‌انگیز بر اساس فرسایش سنگ‌های رسوبی در کوه ایجاد شده‌اند. از نظر تاریخی نیز غار کهک به عنوان دره مقدس چاهکوه معروف است. یا اگر دلیل این قداست را می خواهید بدانید، باید به گذشته های دور برگردید، زیرا قدیمی ها از آب به دره، خود کتاب مقدس می دانستند و برای شفای بیماری ها از آنها استفاده می کردند.

بخوانید:  تظاهرات حامیان فلسطین در ژاپن

کلام آخر

دره ستارگان قشم

دره ستارگان

جزیره قشم سر ازپا شگفتی و زیبایی است که در توجه خیلی از انسان ها را به خود جلب کرده است در این مطلب به برخی از جاذبه های گردشگری قشم و نحوه اجاره اقامت را برای شما توضیح دادیم اگرچه این مطلب برای شما مفید واقع گشته است خوشحال می شویم که نظرات و پیشنهادات خودتان را برای ما ارسال کنید.

تنگه چاهکوه قشم

تنگه چاهکوه

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایر خلیج فارس است که بخشی از استان هرمزگان به شمار می رود. این جزیره از طرف شمال با شهر بندرعباس همسایه است و با جزیره های لارک و هنگام همجوار است . این جزیره علاوه بر بزرگترین جزیره خلیج فارس دارای مکان  های تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی است که هر دیده ای را به خود مجذوب می کند.

جاذبه های گردشگری قشم

اما یک نمونه زیبا دیگر در جزیره قشم وجود دارد ، ساخت آن چنان عجیب بود که منشأ آن به یک ستاره در حال سقوط از آسمان نسبت داده می شود ، و به زبان محلی به عنوان ستاره افتاده شناخته می شود، که علاوه بر ظاهر عجیب دره ، وزش باد در میان ستون های باقیمانده باعث صداهای غیر طبیعی می شود ، به همین دلیل مردم این دره معتقدند که اجنه ها زندگی می کنند و هنوز ترجیح می دهند در طول شب وارد دره نشوند.  البته واضح است که این دره ، مانند سایر نمونه های مشابه در جزیره قشم ، مانند دره مجسمه و تنگه چاهکوه ، با عبور آب و فرسایش ناشی از آن ایجاد شده است و هیچ قدرت غیر طبیعی در آن نقش ایفا نمی کند.

بخوانید:  به زودی صد پلاتو در کشور افتتاح خواهد شد

موقعیت دره ستارگان

 





در داخل دره ستارگان ، چندین مسیر مختلف برای استفاده از بازدید کنندگان آماده شده است و بازدید از هر یک از آنها جذابیت ویژه خود را دارد. پس از بازدید از داخل ، می توانید از طریق یکی از مسیرها به بالای دره بروید و منظره دره را از بالا مشاهده کنید. دره ستارگان فضای بزرگی نیست و برای بازدید از کل زمان زیادی نمی برد. بیشتر مسیرهای پیاده روی آن منجر به بن بست های غیرقابل تحمل می شود.

اقامتگاه های قشم

اگر دوست دارید در بهار و تابستان به جزیره بروید. بهتر است در جریان آن تشعشع، نور خورشید، گرما، زیاد، بسیار آزاردهنده است که چنین گرمایی در هر نقطه از کشور تجربه نخواهد شد. اما در فصل های پاییز و زمستان که قشم هوای بیشتری دارد، سفر خوبی در انتظار شما خواهد بود.

ساختار و تاریخچه چاهکوه قشم


آیا این خبر مفید بود؟

جزیره قشم بعد ازکیش دومین جزیره در ایران به عنوان قطب های گردشگری در جنوب ایران  شمرده میشود که با وجود مکان های تاریخی و طبیعی توجه خیلی از افراد را به خود جلب کرده است به همین دلیل برای رفاه حال گردشگران و مسافرانی که در طول سال به این جزیره خوش آب و هوا سفر می کنند سوئیت ها و هتل هایی  فراهم شده است تا گردشگران بدون هیچ نگرانی به رزرو سوئیت در قشم بپردازید شما می توانید قبل از سفر اجاره سوئیت را به راحتی از طریق سپنجا دریافت کنید

بخوانید:  دانشگاه تهران و دبیرخانۀ مناطق آزاد تفاهم نامۀ علمی پژوهشی امضا کردند

جزیره زیبای قشم یکی از مهم ترین مناطق گردشگری از لحاظ تاریخی و تفریحی در کشور به شمار می رود که دارای مکان های دیدنی و فراوانی دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم اگر شما هم می خواهید با جاذبه های گردشگری جزیره قشم آشنا شوید با ما همراه باشید.

جنگل حرا قشم

تنگه چاهکوه از عجایب هفتگانه قشم است که یکی از مهم ترین بخش از ژئوپارک قشم به شمار می رود و این منطقه در 70 کیلومتری از قشم قرار دارد و در نزدیکی روستای چاهوی د شر جزیره واقع شده است. که این مرکز از فرودگاه قشم 42 کیلومتر فاصله دارد دره چاهکوه نام دره ای در یکی از زیباترین جزایر ایران یعنی قشم است که به دلیل ظاهر عجیب و منحصربفردش امروزه نه تنها در ایران بلکه در جهان شناخته شده است. حاصل میلیون ها سال پدیده ها و عوامل طبیعی طبیعی است و وقتی به آن نگاه کنیم، می توان دید که به نظر می رسد به سیاره دیگری سفر کرده اید.