اجرای طرح «گردشگری رمضان» با همراهی جوانان

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

اجرای طرح «گردشگری رمضان» با همراهی جوانان





منبع

مسئول کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده از اجرای اجرای طرح «گردشگری رمضان» با هدف معرفی و ترویج آئین‌ های دینی – مذهبی خبر داد.

26237bb8-db82-4be9-86d7-6cd732d138d8

333b841c-f504-4418-a54f-c00834773712

صمدنیا با بیان اینکه کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده یک سمن جوانان است که زیر نظر سازمان ورزش و جوانان استان یزد فعالیت می‌کند، گفت: رویکرد تخصصی و هدف کلی این سمن معرفی و ترویج آئین‌ های دینی، مذهبی، سنت ها و آداب و رسوم ایرانی اسلامی است.

بخوانید:  نتایج امیدوارکننده از توسعه صنعتی باتری‌های یون گرافن آلومینیوم

حجت الاسلام محمد صمدنیا، مسئول کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه جوانی خبرگزاری برنا، از اجرای طرح «گردشگری رمضان» خبر داد و گفت: گردشگری رمضان از زیر شاخه های گردشگری مذهبی معنوی بوده که متأسفانه تا به حال در ایران مغفول مانده است.

انتهای پیام/


آیا این خبر مفید بود؟

وی با اشاره به اینکه این فعالیت فقط یک راهنمای گردشگری ساده توسط یک روحانی نیست،‌افزود: در واقع این کار تبیین و تشریح و انتقال آداب و رسوم ایرانی – اسلامی به مردم ایران است، برای مثال آئین‌ پیراهن‌ مراد که در روز ۲۳ رمضان بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد جامع صورت می‌گیرد یا آئین‌ دوست علی که در شب ۲۷ رمضان توسط کودکان انجام می‌شود و حتی چراغ ملاکاظم که در مناره های مسجد جامع قرار می‌گرفت تا مردم متوجه وارد شدن وقت سحر شوند.

5eff2ece-ce91-4064-8420-101d4a1474fd

 مسئول کانون مردم نهاد جوانان روشنای نگین دارالعباده ادامه داد: مبلغان در این برنامه با مبانی اولیه گردشگری و ارتباط گیری با گردشگران خارجی آشنا می شوند و بعد از آن، در سایت مسجد جامع کبیر یزد مباحث مرتبط را در کنار مباحث معماری، زیبایی شناسی و تاریخی به مخاطبان انتقال می‌دهند.