اجرای 4 پروژه آموزشی «ترافیک» در مشهد

مدیر فرهنگسرای شهر ترافیک شهرداری مشهد از اجرای چهار پروژه آموزشی ترافیک تحت عناوین ترافیک تور، شهر مینیاتوری ترافیک، نمایش عروسکی ترافیکبان و کافه ترافیک با محتوای ترافیکی مخصوص گروه های سنی کودک و نوجوان در مشهد خبر داد.

مدیر فرهنگسرای شهر ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به «شهر مینیاتوری ترافیک»، عنوان کرد: بخش زیادی از مخاطبان ما از جمله کودکان حاشیه شهر امکان حضور در پارک ترافیک را ندارند لذا ما این شهر را به صورت مینیاتوری و در قالب یک میز دو متری ایجاد کردیم تا همه مجموعه های فرهنگی و تربیتی سطح شهر از این بستر با عنوان «شهر مینیاتوری ترافیک» استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

فتحی پور در خصوص رخداد «کافه ترافیک» خانوادگی، تصریح کرد: در این رویداد دیگر نیازی به حضور کودکان از طرف مهدها و مدرسه ها در فرهنگسرا نیست و خانواده ها می‌توانند با اخذ بلیط در زمان تعیین شده در محل پارک ترافیک حضور پیدا کنند.

مدیر فرهنگسرای شهر ترافیک شهرداری مشهد در خصوص نمایش سیار عروسکی «ترافیک‌بان» خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ‌تمام شهر قادر به استفاده از آموزش های فرهنگی شهروندی و فرهنگ ترافیک در محل فرهنگسرای ترافیک نیستند؛ نمایش سیار عروسکی با تاکید بر آموزش فرهنگ ترافیک در محل مهدها، مدارس، مساجد، فرهنگسراها و تقاطع‌های بزرگ مشهد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این رویداد کودکان 5 تا 8 سال ضمن آشنایی با علائم راهنمایی و رانندگی در فضایی جذاب از آموزش های ترافیکی و آموزش عملی رانندگی بهره خواهند برد؛ همچنین در پایان به آنها گواهینامه رانندگی به کودکان اعطا خواهد شد.

بخوانید:  پیش بینی بارش تگرگ و باران در مناطقی از کرمان

وی با اشاره به آغاز بکار پارک ترافیک مشهد از سال 93 به همت شهرداری در مجموعه ترافیکی مجیدیه، افزود: در این پارک ترافیکی، کودکان از مهدها، مدارس و مجموعه های تربیتی و فرهنگی در برنامه ای با عنوان «ترافیک تور» به محل فرهنگسرا جهت آموزش های شهروندی مراجعه می‌کنند.

اجرای 4 پروژه آموزشی «ترافیک» در مشهد





منبع

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، ولی فتحی پور در اینباره اظهار کرد: در پارک ترافیک مجیدیه یک شهر کوچک با تمام جزئیات ترافیکی از جمله علائم راهنمایی و رانندگی، مسیرها، دوچرخه و ماشین شارژی وجود دارد و کودکان در قالب برنامه «ترافیک تور» آموزش های شهروندی را خواهند دید.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف