احتمال صادرات گوشت قرمز از نیمه دوم سال جاری



به گزارش خبرگزاری برنا، مجتبی نوروزی در حاشیه بازدید نظارت بهداشتی از سردخانه و مرکز تامین و عرضه گوشت قرمز و مرغ شباهنگ در تهران افزود: با توجه به وضعیت خوب مراتع در سالجاری و افزایش تولید دام روستایی و عشایری شرایط به شکلی پیش می‌رود که از نیمه دوم امسال امکان صادرات گوشت بسته بندی مهیا می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: به دنبال بازار‌های صادراتی عراق و خلیج فارس برای تامین گوشت قرمز کشور هستیم.

صادرات ۶۵۰۰ تن گوشت مرغ و ۴۰ هزارتن تخم مرغ به کشور‌های هدف

نوروزی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ به کشور‌های هدف به طور عمده به عراق صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۴۰ هزارتن محصول تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون به ۷ کشور از جمله امارات، قطر، عراق، افغانستان و تاجیکستان صادر شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: سازمان دامپزشکی کشور به عنوان متولی کنترل و نظارت بهداشتی فراورده‌های خام دامی در نظر دارد علاوه بر تامین و عرضه محصول سالم، برنامه تنوع بارانداز‌ها برای دسترسی مردم پایتخت به کالا‌های تنظیم بازاری همچون گوشت قرمز و گوشت مرغ را دارد.

وی هدف سازمان دامپزشکی را تنوع بخشی به مراکز تامین و توزیع گوشت و بارانداز‌های تهران عنوان کرد.

نوروزی درباره بازدید از یکی از بارانداز‌ها و مراکز دپوی گوشت شهر تهران اظهار داشت: اکنون در نزدیکی تهران سردخانه‌ای ۱۵ هزارتنی تامین و بسته بندی و عرضه گوشت قرمز و گوشت مرغ را با قیمت‌های مصوب تنظیم بازاری داریم، این ظرفیت برای تنظیم بازار تهران است تا مردم دغدغه‌ای در تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ نداشته باشند.

بخوانید:  پرچم بارگاه مقدس امامزاده حسین(ع) در قزوین تعویض شد

وی اظهار داشت: اکنون روزانه ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارداتی وارد این بارانداز می‌شود که بین شبکه‌های عرضه توزیع می‌شود و ۵۰ تن گوشت برای قرارداد‌های این بارانداز به بخش خصوصی است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: این میزان گوشت وارداتی گرم و منجمد از کشور‌های روسیه، مغولستان، آفریقای جنوبی و کنیا با قیمت‌های تنظیم بازاری در فروشگاه‌های رفاه و کوروش و میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود.

مسعود احمدوند عضو هیات مدیره این مرکز تامین و عرضه گوشت و مواد پروتئینی نیز در این بازدید گفت: مجموعه صنعتی، تولیدی و مرکز عرضه محصولات پروتئینی مذکور در چند بخش کارخانه قطعه بندی و بسته بندی محصولات پروتیینی با ظرفیت روزانه ۷۰ تن گوشت قرمز و ۶۰ تن گوشت مرغ با تولید انواع گوشت تازه و منجمد واحد سردخانه نگهداری مواد غذایی دو مداره به ظرفیت ۱۵ هزارتن است.

وی افزود: این مجموعه تحت نظر گمرک جهت کالا‌های سردخانه‌ای وارداتی و در بخش جدید مرکز عرضه مستقیم محصولات پروتئینی به عنوان مرکز تامین گوشت در فاز اول ۶۰ واحد تجاری (غرفه) مختص عرضه خرده و عمده مجهز به سردخانه‌های مجزا، سکو توزیع، رختکن پرسنل در اختیار شرکت‌های فعال صنعت در بخش مرغ و گوشت قرمز قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: در این محل کل گوشت‌های وارداتی گرم با حجمی در حدود روزانه ۲۰۰ تن توسط شرکت پشتیبانی امور دام و تعاونی پشتیبانی صنعت گوشت کشور بین شرکت‌های صنعت بسته بندی جهت عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین توزیع می‌شود.

انتهای پیام/



منبع