احداث بوستان بانوان در جنوب شهر از نیازهای اساسی این منطقه بود


به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ به مناسب میلاد با سعادت، هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، علی ابن موسی الرضا (ع) و با حضور جمعی از بانوان قزوینی، بزرگ ترین بوستان بانوان استان با وسعت 4.3 هکتار در بلوار جمهوری اسلامی و مجاورت مصلای قزوین به بهره برداری رسید. 

وی با اشاره به وجود ساختمان ها و فضاهای مختلف در بوستان مادر و کودک یادآورشد: ساختمان ورزشی، ساختمان اداری، ساختمان کوشک، چایخانه و سرویس های بهداشتی از جمله ابنیه موجود در بوستان بانوان است.

علمی افزود: پارک بانوان منطقه یک شهرداری قزوین با عنوان «بوستان مادر و کودک»در ناحیه امامزاده علی (ع) طراحی و احداث شده و طراحی بوستان بانوان در جنوب شهربا هدف افزایش سرانه فضای سبز شهری، توسعه ورزش همگانی بانوان، افزایش سرانه ورزشی بانوان، ایجاد سالن ورزشی در بوستان برای بالا بردن فضای قابل دسترس مخصوص بانوان برای ورزش های تخصصی و  بهبود تندرستی و نشاط بانوان صورت گرفته است.

سید محمد علمی معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در این خصوص اظهارداشت: تنها منطقه ای از شهر قزوین که در آن بوستان بانوان وجود نداشت، منطقه یک شهرداری بود و ایجاد چنین فضایی کاملا احساس می شد.





منبع

photo_2023-05-31_15-59-06

photo_2023-05-31_15-58-35

وی اظهارامیدواری کرد ساخت این بوستان به افزایش نشاط و شادابی اجتماعی بانوان کمک کند.

علمی تصریح کرد:  همچنین فضاهای متنوعی مانند زمینهای بازی کودکان، مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری، میدانچه سلامت، آمفی تئاتر روباز و مسیر نمایشگاه در این پارک احداث شده است.


افتتاح 2


|

احداث بوستان بانوان در جنوب شهر از نیازهای اساسی این منطقه بود