ادامه دوئل اژدهای زرد و فیل خاکستری در فضای مجازی

وی افزود: «TikTok یک سیستم طبقه‌بندی داده‌های داخلی و فرآیند تأیید دارد که سطوح دسترسی را بر اساس طبقه‌بندی داده‌ها اختصاص می‌دهد و برای دسترسی به داده‌های کاربران ایالات متحده نیاز به تأییدیه وجود دارد». سطح تایید مورد نیاز بر اساس حساسیت داده‌ها بر اساس سیستم طبقه بندی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،  مدیرعامل شبکه اجتماعی تیک‌تاک تلویحا ادعای ۹ سناتور جمهوری خواه آمریکا مبتی بر دسترسی کارمندان چینی تیک‌تاک به اطلاعات کاربران آمریکایی را پذیرفت اما تاکید کرد این امکان صرفا در قالب پروتکلی خاص تحت عنوان «فرایند تایید» امکان پذیر است.

پس از انتشار گزارش BuzzFeed News، بود که برندن کار، کمیسیونر FCC (کمیسیون ارتباطات آمریکا) از اپل و گوگل خواست تا مانع از عرضه تیک تاک در فروشگاه‌های مجازی اپلیکیشن خود شوند.

شو زی چو، مدیر عامل تیک تاک  در پاسخ رسمی خود خطاب به اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «کارمندان خارج از ایالات متحده، از جمله کارمندان مستقر در چین، فقط در صورت اجرای یک سری کنترل‌های امنیتی سایبری قوی و پروتکل‌های تأیید مجوز تحت نظارت تیم امنیتی مستقر در ایالات متحده این امکان را دارند که اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک را مشاهده کنند.

همزمان انتشار یک فایل صوتی در رسانه BuzzFeed News که خبر از دسترسی کارمندان تیک‌تاک به اطلاعات آمریکایی‌ها و بررسی چندباره این اطلاعات حداقل در چهارماه گذشته می‌داد، سخنگوی این شبکه اجتماعی را وادار به واکنش کرد.

سخنگوی TikTok با انتشار بیانیه‌ای خطاب به BuzzFeed News گفت: «ما آگاه هستیم که میزان امنیت سرویس ما از نظر امنیتی مورد بررسی قرار می‌گیرید اما هدف ما رفع هرگونه تردید در مورد امنیت داده‌های کاربران ایالات متحده است.»

بخوانید:  معرفی برترین مراکز خرید برای تور استانبول

انتهای پیام/

خبرنگار: زهرا وجدانی 

 



منبع

درست همان روزی که BuzzFeed News گزارش خود را منتشر کرد، تیک تاک اعلام کرد که “تمام اطلاعات حاصل از ترافیک تولیدی کاربران آمریکایی را به جای ذخیره شدن در مراکز داده خود در ایالات متحده و سنگاپور به زیرساخت ابری Oracle هدایت می کند.”

 

مدیرعامل تیک‌تاک نیز همچنین در پاسخ خود درباره گزارش BuzzFeed News “نوشت، این مطلب حاوی ادعاها و کنایه‌های نادرستی است که محلی از اعراب ندارند.

تیک‌تاک این موضوع که کارکنان ByteDance (بایت دانس)، مالک چینی این شبکه اجتماعی، تحت شرایط خاصی به داده‌های کاربران ایالات متحده دسترسی دارند را رد نکرد. نیویورک تایمز موفق شده است به نامه‌ای دست پیدا کند که مدیرعامل تیک تاک در پاسخ به مکاتبه ۹ سناتور جمهوری خواه آمریکا نگاشته است تا بتواند نگرانی آن‌ها درباره دسترسی غیر مجاز به داده‌ آمریکایی‌ها را رفع کند.

سال رودریگز، که در حال حاضر خبرنگار وال استریت ژورنال است، سال گذشته برای اولین بار در گزارشی که برای CNBC تهیه کرده بود از دسترسی ByteDance (بابت دانس) به داده‌های کاربران ایالات متحده صحبت کرده بود، این خبرنگار از نزدیک در جزئیات تصمیمات آمریکا برای مواجهه با تیک‌تاک قرار داشت.