ارتش انگلیس از هکرها رودست خورد

مشترکان حساب‌های ارتش انگلیس در شبکه‌های اجتماعی، ویدئوهایی درباره ارز دیجیتال در کانال یوتیوب ارتش آمریکا دیدند که تدوین آن‌ها با استفاده از تصاویر تاجر میلیاردر ایلان ماسک در انجام شده بود.

سخنگوی ارتش افزود: امنیت حساب‌های کاربری مجددا برقرار شده است، اکنون ما در حال بررسی ابعاد مختلف این موضوع هستیم و زمان مناسبی برای توضیحات بیشتر نیست،‌ ما در حال حاضر نمی‌توانیم اعلام کنیم که فرد پشت این حمله کیست که سبب شد تا نام و عکس حساب‌های کاربری ما تغییر کند اما در حال حاضر وضعیت عادی برقرار است. 

خبرنگار: زهراوجدانی

توبیاس الوود، نماینده محافظه کار مجلس انگلیس و رئیس کمیته منتخب دفاعی عوام، در این باره گفت: آنچه اتفاق افتاده “جدی به نظر می رسد”.

حساب رسمی ارتش انگلیس در شبکه‌های اجتماعی مدتی بعد نوشت؛ «بابت اختلال موقت پیش‌آمده، پوزش می‌خواهیم. ما تحقیقات کاملی را انجام خواهیم داد و از این حادثه درس خواهیم گرفت از اینکه ما را دنبال کردید متشکریم، فعالیت عادی حساب اکنون از سر گرفته خواهد شد.”

انتهای پیام/

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ارتش انگلیس اعلام کرد، در حال بررسی ابعاد مختلف حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری خود در یوتیوب و توئیتر است.

ارتش این کشور وقوع حمله مذکور تایید کرده است اما در عین حال می‌گوید که امنیت سایبری برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد و هر دو حساب اکنون بازیابی شده اند.

|





منبع

 

رسانه دولتی انگلیس در گزارش خود می‌افزاید: این اولین بار نیست که یک حساب کاربری در توییتر هدف حمله هکری قرار می‌گیرد، برای مثال در ژوئیه 2020 حساب‌های بزرگی در آمریکا توسط هکرها تصرف شدند، افرادی مانند ایلان ماسک، جف بزوس، بیل گیتس، باراک اوباما، جو بایدن و کانیه وست از جمله قربانیان آن حمله بودند.

بخوانید:  بنیاد ملی نخبگان از توسعه کانون‎های مردمی شناسایی و هدایت مستعدان حمایت می‌کند

ارتش انگلیس در حال بررسی ابعاد مختلف حمله سایبری و هک حساب‌های کاربری خود در یوتیوب و توئیتر است

حساب توئیتر ارتش انگلیس نیز در حال بازنشر پیام‌هایی درباره  NFT است.