ازدواج جوانان و اوقات فراغت باید مورد توجه قرار بگیرند

خلیلی نماینده بانک ملی نیز در این جلسه با ارائه آماری درخصوص تسهیلات پرداختی در حوزه ازدواج و خانواده گفت: شرایط و آمار وام‌های پرداختی نسبت به سال گذشته شرایط بهتری یافته و راضی کننده تر شده است.

محمد سپهری سرپرست معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی هم در این جلسه با اشاره به آغاز هفته ازدواج و تلاش ‌و هدف گذاری برای ازدواج آسمانی و آسان اظهار کرد: فرزندآوری در خانواده‌ها و همچنان آسان گیری و امیدآفرینی برای ازدواج در بین جوانان برای دستیابی جوانی جمعیت در بیانات حضرت آقا مورد توجه جدی است.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد به بیان مسائل و نقطه نظرات خود پرداختند.

فرماندار ارومیه داشتن جامعه آماری و نگاه ویژه به جمع بندی برنامه‌ها انجام گرفته را بسیار مهم توصیف و اظهار کرد:دستیابی به نتیجه مدنظر و توجه به کیفی سازی و نتیجه محوری برنامه ها باید مورد تاکید دستگاه ها باشد.

وی استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف شهرستان را ضروری دانست و اضافه کرد: توزیع برنامه‌ها و هم افزایی همه دستگاه ها برای برگزاری برنامه‌ها در تمام نقاط شهرستان و بخصوص مناطق کم برخوردار و همچنین استفاده از ظرفیت اردوگاه‌ها در بحث اوقات فراغت باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست ورزش و جوانان شهرستان ارومیه ادامه داد: در بحث ازدواج و خانواده با توجه به آغاز هفته ازدواج، تجلیل از فعالین و خادمین حوزه،تجلیل از دستگاه های دولتی و غیردولتی فعال در بحث ازدواج، برگزاری کمپین آموزش و مشاوره رایگان،برگزاری کمپین های رسانه ای، استفاده از برنامه‌های الگوساز و ظرفیت فرهنگی استان، برگزاری نشست های تخصصی و صاحب نظران توسط رسانه ها و خبرگزاری های استان و هم افزایی دستگاه‌های دولتی در ترویج فرهنگ ازدواج و عمل به وظایف خود در کمیته سامان از مهم ترین برنامه‌های این هفته خواهدبود.

بخوانید:  تقدیم رونوشت استوارنامه سفیران جدید قزاقستان فنلاند و صربستان به امیرعبداللهیان

وی در خصوص آمار تسهیلات پرداختی قرض الحسنه ازدواج بانک ملی در استان اظهار کرد: از ۲۵۹۷ معرفی شده تاکنون ۱۰۷۷ تسهیلات پرداخت شده است که نسبت به سایر بانک ها بالاترین آمار است با این حال به عنوان دبیر شورای استانی بانک های استان در خصوص پرداخت تسهیلات فرزندآوری نیز به سایر بانک ها تاکید شده است.

عماری، انتقاد پذیری را یکی از مهم ترین اصول و وظایف برشمرد و خاطر نشان کرد: کاستی‌ها و مشکلات را قبول داریم و متاسفانه کمی گرایی و برگزاری جلسات و برنامه ها با هدف رسیدن به تعداد از پیش تعریف شده و کم توجهی به کیفی سازی از مهم ترین ضعف هاست.

وی اظهار کرد: محورهای ۹ گانه اوقات فراغت برای دستگاه‌ها در فصل تابستان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری با تاکید بر تقویت آگاهی‌های دینی مبتنی بر قرآن و عترت، برنامه کتابخوانی، مطالعه و پژوهش، برنامه گسترده ورزشی، برنامه اردوهای جهادی، برنامه اردوهای زیارتی، سیاحتی، علمی و گردشگری، برنامه مهارت آموزی در ابعاد فنی و حرفه ای، هنری و مهارت های زندگی، برنامه اوقات قراغت در محیط مجازی و رسانه، برنامه گفت و گوی جوانان و برنامه شناسایی معرفی و تقدیر از اختراعات و ابتکارات جوانان خواهد بود.

انتهای پیام





در پایان این جلسه حکم ریاست کمیته سامان ازدواج شهرستان از سوی دکتر معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به غلاحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه اعطا شد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف


منبع

وی گفت: محورهای چهارگانه اصلی اوقات فراغت “هویت دینی و انقلابی جوانان”، “مهارت و اشتغالزایی”، “نشاط و مسئولیت پذیری” و “حمایت از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه” است که این محورها به ۹ محور فرعی تقسیم می‌شوند.

بخوانید:  دانش بنیان سازی تولید در حوزه کشاورزی و صنعت در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، با حضور فخری سرپرست ورزش و جوانان شهرستان ارومیه و نمایندگان دستگاه‌های عضو و به ریاست عماری فرماندار ارومیه، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ارومیه با موضوع اوقات فراغت و هفته ازدواج برگزار شد.


آیا این خبر مفید بود؟

عماری گفت: کمیته سامان ازدواج از مواردی است که با تشکیل آن براساس مصوبات شورای عالی جوانان و به تفکیک وزارتخانه‌ها وظایف هر دستگاه و نهاد مشخص شده تا شاهد ازدواج آسان برای جوانان عزیز باشیم و این مورد باید مورد توجه جدی دستگاه‌ها قرار بگیرد.

غلامحسین عماری فرماندار ارومیه هم افزود: جایگاه جوانان در بحث جمعیت شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است و در این خصوص در برگزاری اوقات فراغت در محورهای ۹ گانه باید برنامه‌ریزی مناسبی توسط دستگاه‌ها انجام گیرد ضمن اینکه در این خصوص نگاه به برنامه‌های فرهنگی و تاکید بر نقش و اهمیت مساجد در ایام اوقات فراغت باید مورد توجه ویژه قرارگیرد.

مهدی فخری سرپرست ورزش و جوانان شهرستان ارومیه در ابتدای این جلسه، اوقات فراغت و بحث ازدواج جوانان و خانواده را دستورالعمل‌های این جلسه عنوان و خاطر نشان کرد: در بحث اوقات فراغت ارائه یافته های پژوهشی در خصوص اوقات فراغت و برگزاری برنامه ها در محورهای ۹ گانه و ارائه گزارش ۳ دستگاه مرتبط با موضوع اوقات فراغت توسط سه دستگاه منتخب فنی و حرفه ای ، شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خواهدشد.