از خوردن ماکارانی در ماه رمضان غفلت نکنید!

در ماه مبارک رمضان، برای اینکه کمتر گرسنه شوید، در وعده شام و سحر حتما از کربوهیدرات استفاده کنید. ماکارونی بهترین کربوهیدراتی است که می توان در وعده شام و سحری مصرف نمود. نشاسته موجود در ماکارونی دیر هضم بوده و این غذا می تواند روزه داران را زمان بیشتری سیر نگه دارد.





منبع

توصیه می شود همراه ماکارونی حتما از سبزیجاتی مانند قارچ، فلفل دلمه ، نخود فرنگی نیز استفاده کنید تا هم آب مورد نیاز بدن و هم آنتی اکسیدان های بدن تامین شود.

برای جلوگیری از گرسنگی در ماه رمضان


از خوردن ماکارانی در ماه رمضان غفلت نکنید!
آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش برنا؛ برای بسیاری از روزه داران این سؤال پیش می آید که خوردن چه غذایی سبب می شود کمتر احساس گرسنگی کنند؟ اگر چه گرسنگی در ماه رمضان امری اجتناب‌ناپذیر است اما می‌توان با خوردن غذایی که در ادامه این بخش به معرفی آن می پردازیم و توصیه‌های تغذیه‌ای در طول روز احساس گرسنگی کمتری داشته باشیم.


یک هفته تا ۱۰ روز قبل از شروع ماه مبارک، حجم غذای مصرفی به تدریج کاهش داده شود تا بدن به شرایط کم غذایی در زمان روزه‌داری عادت کند.

  • تغذیه صحیح و خوردن غذای مناسب در ماه رمضان بسیار اهمیت دارد و برخی از غذاهای مفید می توانند انرژی زیادی را برای بالا بردن توان افراد در روزهای بلند تابستانی بالاتر ببرند.

  • وعده سحری را نادیده نگیرید.

  • در برنامه غذایی سحری غذاهایی مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس ، سس مایونز و سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک پرهیز کنید.

  •  


    غذایی که شما را در ماه رمضان سیر نگه می دارد

    یک غذای ساده در افطار میل کرده و حتما شام و افطار شما جدا باشد.


  • |