از زمان شهادت همسرم چشم انتظار دیدار با رهبر انقلاب هستیم

مهندس حمید رضا در رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد امام خمینی شهر اصفهان قبول و در سال ۱۳۹۱ فارغ التحصیل شدند. در همان سال وارد مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه مالک اشتر تهران در رشته پدافند غیرعامل (طراحی) شد و در سال ۱۳۹۳ با نمره عالی فارغ التحصیل شد.

به گزارش خبرگزاری‌برنا از اصفهان ، اواخر هفته گذشته بود که خبری مبنی بر امر به معروف همسر شهید مدافع حرم حمید رضا باب الخانی و ضرب و شتم ایشان توسط‌ فرد بی حجاب رسانه ای شد .

در این دیدار همسر شهید باب الخانی ضمن تشکر خواستار آن‌شد که مسئولین نسبت به تصویب قوانین با بازدارندگی بیشتر نسبت به برخورد با بد حجابی و همچنین حمایت از آمران به معروف اقدام کنند .

وی همچنین از مسئولین بنیاد شهید درخواست کرد که ترتیبی اتخاذ نمایند تا ایشان و فرزند سه ساله شهید و خانواده شهید در سهمیه ملاقات با مقام معظم رهبری قرار گیرند و اظهار داشت : برخی خانواده های شهدا بارها به ملاقات مقام معظم رهبر رفته اند اما بنده با توجه به اینکه در زمان‌ شهادت همسرم شرایط خاص داشتم و باردار بودم همچنان بعد از سه سال چشم انتظار و مشتاق دیدار با رهبرم هستم و خواهشمندم با رعایت عدالت این مهم تحقق یابد.

سرانجام پس از گذشت حدود ۳ سال نبرد علیه تروریست‌ها و دشمنان اهل بیت (ع) در صبحگاه ۲۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در غرب حلب، منطقه شیخ عقیل در حین مأموریت مورد اصابت ترکش موشک قرار گرفت و به آرزوی دیرینه خود که شهادت در راه خدا بود نائل گردید.

بخوانید:  نقش مهم شهید امیرعبداللهیان در حل مشکلات تیم ملی فوتبال به روایت سخنگوی دولت
سپس چند ماهی به خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی مشغول بود و به موازات آن جهت استخدام در استانداری و شهرداری اقداماتی را انجام داد تا اینکه از طرف شهرداری دعوت به همکاری شد . ولی به یک باره تصمیم خود را تغییر داد و سپاه پاسداران را برای استخدام انتخاب کرد. بنابراین مدارک علمی و تحقیقاتی خود را به سپاه ارائه نمود و طی چندین مرحله آزمون، گزینش و تحقیقات در سال ۱۳۹۴ از طرف سپاه دعوت به خدمت شد. بنابراین از ادامه سربازی ترخیص و به سپاه پاسداران ملحق شد، و سپس آموزش های عمومی و تخصصی را به خوبی طی نمود و بنا به دعوت نیروی قدس و نیاز جبهه مقاومت به عنوان مدافع حرم در سال ۱۳۹۵ به طور موقت به سوریه اعزام شد.

Screenshot_۲۰۲۳۰۶۲۷-۰۶۲۰۲۷_Gallery

لازم به ذکر است در این دیدار  مهندس بحیرایی شهردار منطقه ده اصفهان با پدر ، مادر شهید نیز دیدار و گفتگو کردند .

بعد از اتمام مأموریت موقت، داوطلبانه به طور رسمی وارد نیروی قدس سپاه شد و جهاد در سوریه را ادامه داد، گویا تازه به خواسته و جایگاهش رسیده و حاضر نبود آن را با هیچ چیز دیگری عوض کند، در همان سال با خانواده‌ای فرهنگی مذهبی آشنا شده و تقدیر و قسمت این شد که در سال ۱۳۹۶ ازدواج این شهید صورت گیرد و چند روز بعد از عروسی دوباره عازم سوریه شد. به دلیل تخصص و تجربه جهادی که داشت میتوانست در ایران به تدریس در دانشگاه سپاه بپردازد اما جهاد و مبارزه علیه تروریست‌ها و تکفیری‌ها را ترجیح داد. او همواره به خانواده می‌گفت که در سوریه به تخصص و وجودم بیشتر نیاز است.

بخوانید:  نفرات اعزامی به مسابقات کشوری مشخص شدند

حمیدرضا در  هفدهم دی ماه سال ۱۳۶۷ هجری شمسی در یک خانواده فرهنگی – مذهبی در اصفهان چشم به جهان گشود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

انتهای خبر





فعالیت های ورزشی شهید از سن کودکی در رشته های مختلف نظیر ژیمناستیک و کشتی آغاز شد و سپس در رشته‌ی والیبال به طور حرفه‌ای ادامه داشت، از طرفی فعالیت‌های مذهبی او از همان مقطع ابتدایی با شرکت در کلاس‌های قرآن و تواشیح و مداحی شروع شد و به موازات آن در پایگاه‌های بسیج فعالیت میکرد و سپس در اردو‌های راهیان نور به عنوان خادم الشهدا در جبهه‌های جنوب و غرب خدمت میکرد. رشد معنوی و عشق به شهادت در او در همین پایگاه های بسیج و مجالس روضه خوانی و سینه زنی و خادمی شهدا شعله ور شد.

وی مقاطع تحصیلی خود را با نمرات ممتاز طی کرده  و در رشته‌ی ریاضی فیزیک موفق به اخذ دیپلم شد.

به جهت دلجویی از این خانواده شهید جمعی از مسئولین شهری ، سپاه اصفهان و تهران و بنیاد شهید اصفهان در منزل شهید حاضر شدند و از خانواده شهید دلجویی کردند .