استاندار آذربایجان شرقی:باید توان آمادگی مردم و دستگاه‌ها را بالا ببریم


دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با قدردانی از نگاه مثبت استاندار آذربایجان شرقی به فعالیت‌های این جمعیت، گفت: حمایت و پشتیبانی مدیریت استان ما را در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی برای اجرای هرچه بهتر ماموریت‌ها کمک می‌کند.


استاندار آذربایجان شرقی:باید توان آمادگی مردم و دستگاه‌ها را بالا ببریم

یعقوب سلیمانی با اشاره به برگزاری دومین دوره آموزشی امداد کوهستان ویژه بانوان امدادگر از سراسر کشور و همچنین اولین دوره آموزشی دادرسان پیشرفته در شهرستان مراغه، گفت: برگزاری این دوره‌های آموزشی نقش مهمی در ارتقای سطح آمادگی امدادگران هلال احمر دارد.

وی عدم سازمان‌دهی و موازی‌کاری دستگاه‌های مسئول را از آسیب‌های مدیریت بحران در کشور ذکر کرد و گفت: تکالیف دستگاه‌ها در مواقع بحران باید روشن‌تر بوده و تداخل ماموریت‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام





منبع

سلیمانی همچنین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران جزو 5 جمعیت برتر دنیاست، افزود: معتقدیم که اگر اصول و اهداف جمعیت هلال احمر را در پیکره این جمعیت تسری دهیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

بخوانید:  عکسی به جا مانده از میرزا کوچک‌خان جنگلی

آیا این خبر مفید بود؟

وی از موافقت ستادکل نیروهای مسلح با جذب سربازان وظیفه در جمعیت هلال احمر و اجرای کسری خدمت برای امدادگران این جمعیت خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما در جمعیت، ارتقای سطح کیفی 6500 خانه هلال موجود در روستاها و مناطق محروم کشور است.

خرّم همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی و رزمایش‌های مشترک هلال احمر با بسیج و سازمان‌های مردم‌نهاد اشاره کرد و گفت: هرچه بتوانیم از نظر آموزش و ایجاد آمادگی و توان پیشگیری در بین مردم و سازمان‌ها و نهادها خوب عمل کنیم در مواقع حادثه و بحران عملکرد بهتری خواهیم داشت.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف