استعفای ۲۰ هزار نیروی کار کارخانه فاکسکان سازنده آیفون در چین


|


استعفای  ۲۰ هزار نیروی کار کارخانه فاکسکان سازنده آیفون در چین
آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/









منبع

خبرگزاری برنا؛ بزرگ‌ترین کارخانه تولید آیفون متعلق به بزرگ‌ترین شرکت سازنده آیفون «فاکسکان» که در چین و شهر ژنگژو واقع شده، اخیراً با اعتراض گسترده کارگران خود به دلیل تأخیر در پرداخت پاداش‌ها مواجه شده بود و بیش از ۲۰ هزار نیروی کار جدید این کارخانه به‌صورت دسته‌جمعی درخواست استعفا خودشان را ارائه کرده‌اند.
در یک برآورد داخلی توضیح داده شده که با این استعفا دسته‌جمعی، ممکن است بیش از ۳۰ درصد از تولید این کارخانه از بین برود، در حالی که تولید آیفون ۱۴ در آستانه تعطیلات آخر سال بسیار کمتر از تقاضاست.
در حالی که هنوز بسیاری از نیرو‌های جدید فاکسکان از این شرکت ناراضی هستند، فاکسکان برای هر کسی که می‌خواهد شغل خود را ترک کند، پرداختی معادل یک تا دو ماه حقوق (۱۴۰۰ دلار) را ارائه می‌کند. بیش از ۲۰ هزار کارگر از این فرصت استفاده کرده و استعفا کرده‌اند.
در مورد تأثیر خروج دسته‌جمعی کارگران فاکسکان روی تولید آیفون ۱۴، گزارش‌های ضد و نقیضی وجود دارد.
با این حال، به نظر می‌رسد که این یک جنبه فنی است و توان فعلی ممکن است تحت تأثیر قرار نگیرد، اما باید انتظار تأثیر عمده‌ای بر توان برنامه‌ریزی اپل درباره آیفون ۱۴ را داشت.
یکی از منابع دیگر به تخمین داخلی اشاره کرده که طبق آن، بیش از ۳۰ درصد تولید برنامه‌ریزی شده ماه نوامبر ممکن است از بین برود.
اپل قبلاً هشدار داده بود که در دسترس بودن آیفون ۱۴ پرو در طول دوره فروش مهم تعطیلات «بسیار محدود» خواهد بود و فاکسکان نیز به‌طور مشابه هشدار داده بود که رشد درآمد آن معکوس خواهد شد. 

بخوانید:  سیاست همسایگی یعنی ایران همواره پای ثابت صلح و ثبات در منطقه است

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف