استفاده از تنیس روی میز برای شناخت همکاری انسان-ربات





منبع

آنها چیزی را تولید کرده‌اند که «کُبات» (cobot) نامیده می‌شود که از تنیس روی میز استفاده می‌کند تا زمینه‌های بالقوه‌ای را به اثبات برساند که ربات قادر است برای تکمیل کارها با انسان همکاری نزدیک داشته باشد. گومبولای گفت: ما همچنین به این ربات آموزش دادیم که یک شریک ایمن برای بازی تنیس روی میز باشد.

این پروژه نشان دهنده توان بالقوه ربات‌ها برای کار کردن نزدیک با انسان‌ها در موقعیت‌های فیزیکی و اجتماعی است که گام مهمی در مسیر توسعه رباتیک همکارانه است. ابداع و ساخت سیستم‌های هوشمند با توانایی همکاری با انسان ها، کاربردهای متعددی در زمینه‌های گوناگون از تولید و سلامت گرفته تا آموزش خواهد داشت.

انتهای پیام/

استفاده از تنیس روی میز برای شناخت همکاری انسان-ربات

در برخی موارد، محققان متوجه شدند که انسان های مشارکت کننده اعتمادی به توضیحات ارائه شده از سوی ربات ندارند. مشارکت کنندگان در این مطالعه بیشتر محتمل بود زمانی به توضیحات ربات اعتماد کنند که احساس کنند ربات انگیزه‌ها و اهداف مشترکی با آنان دارد.

این ربات که یک بازوی Barrett WAM مجهز به دوربین و پدال است، از طریق یک فرایند یادگیری ماشینی موسوم به «یادگیری تقلیدی» آموزش داده شد. این محققان سیستمی ابداع کردند تا به این ربات توان‌دهی مثبتی برای زدن ضربات موفق (به توپ) و توان‌دهی منفی برای زدن ضربات ناموفق بدهند.