استفاده از پساب در دوره ششم، بوستان‌های پایتخت را نجات داد



سید محمد آقامیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، با بیان اینکه ۱۰۴ پارک و بوستان جدید در این دوره به تهران اضافه شده است، اظهار کرد: ساخت همین تعداد بوستان‌ها نشان می‌دهد که به همان نسبت درخت نیز افزوده شده است.

وی با بیان اینکه برای نگهداری فضای سبز با توجه به کمبود آب از پساب استفاده می‌شود، ادامه داد: اگر این ظرفیت وجود نداشت نگهداشت فضای سبز نیز با آسیب جدی مواجه می‌شد.

آقامیری همچنین تصریح کرد: در سطح شهر مشکلی نداریم و تنها در برخی بوستان‌های جنگلی مشکل تأمین آب وجود دارد که باید در هماهنگی با آبفا کمبود‌ها جبران شود.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بیماری و آفت‌زدگی درختان زیرنظر محیط زیست است، یادآور شد: اینکه درختان دچار آفت باشند و باید قطع شوند یا خیر، تشخیص محیط‌ زیست است و این موضوع به صورت تخصصی بررسی و سپس تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کسی در تهران به هیچ عنوان حق و جسارت قطع درختان را ندارد، گفت: قوانین سختی در این زمینه وجود دارد و تنها در مواردی که به آفت‌زدگی مسری درختان ارتباط داشته باشد، امکان قطع وجود دارد که پس از بررسی در کمیسیون ماده هفت انجام می‌شود.

آقامیری با بیان اینکه اقدام ویژه در این دوره گسترش فضای سبز است، تأکید کرد: آمار افزایش میزان فضای سبز قبل و بعد از این دوره از مدیریت، گویای همه چیز است.

انتهای پیام/



منبع

بخوانید:  آماده‌باش ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و فضای سبز در نقاط برف‌گیر/ توزیع ۱۵۰۰ تن شن و نمک در نقاط حساس