استفاده مکرر از گوشی به‌ ویژه در پسران برای سرگرم کردن ، ممنوع!

به گزارش برنا؛ استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای آرام کردن کودکان خردسال با مشکلات طولانی مدت در عملکرد اجرایی و واکنش عاطفی آنها مرتبط است.یافته‌های یک مطالعه بر روی 422 پدر و مادر و کودک، نشان داد که افزایش استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه برای آرام کردن کودکان 3 تا 5 ساله با کاهش عملکرد اجرایی و افزایش واکنش‌پذیری هیجانی مرتبط است.


استفاده مکرر از گوشی به‌ ویژه در پسران برای سرگرم کردن ، ممنوع!

 





هدف این مطالعه بررسی ارتباط طولی و دوطرفه بین دفعات استفاده از تلفن همراه توسط والدین جهت آرام کردن کودکان خردسال، عملکرد اجرایی کودکان (EF) و واکنش عاطفی است. آزمایش بر اساس جنسیت و خلق و خوی کودک انجام شد.

مدت مطالعه از آگوست 2018 تا ژانویه 2020 بود و در این مدت تعداد دفعات استفاده از دستگاه های تلفن همراه برای آرام کردن کودکان در هنگام ناراحتی توسط والدین گزارش شد. جنی رادسکی نویسنده اصلی این مقاله و متخصص رشد اطفال گفت:« وقتی کودک 3 تا 5 ساله داد و فریاد می کند و استراتژی والدین در چنین موقعیتی پرت کردن حواس آنها یا استفاده از رسانه ها است باید بدانید که این روش در درازمدت به آنها کمک نمی کند.»


آیا این خبر مفید بود؟


|





منبع

نتیجه‌گیری و ارتباط یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که استفاده مکرر از تلفن همراه برای آرام کردن کودکان خردسال در طول زمان فرصت‌های آنها را برای یادگیری راهبردهای تنظیم هیجان از بین ببرد. بنابراین، متخصصان مراقبت های بهداشتی کودکان رویکردهای آرامبخش جایگزین را توصیه می کنند.رادسکی پیشنهاد کرد والدین باید چگونگی واکنش به احساسات را به فرزندان خود بیاموزند و آنها را به مکانی آرام ببرند تا رفتار و افکار خود را پردازش کنند.سازمان بهداشت جهانی نیز به کودکان توصیه می‌کند که ساعت‌های طولانی به تماشای صفحه نمایش گوشی، تلویزیون و لپ تاپ سپری نکنند؛ نوزادان زیر یک سال باید از نگاه به اینگونه صفحه نمایش ها منع شوند و افراد زیر ۴ سال باید زمان استفاده از صفحه نمایش را محدود کنند.