استقرار بیمارستان سیار ۶۰ تختخوابی در مناطق زلزله‌زده خوی

احسان ابراهیمی ادامه داد: بعد از ارزیابی و احساس نیاز زلزله زدگان به خدمات پزشکی مناسب، با کمک مجموعه برکت‌تل، بیمارستان سیار احسان با ۱۲ کانتینر و شامل بر اتاق عمل، سونوگرافی و آزمایشگاه و ظرفیت ۶۰ تختخواب برای خدمت‌رسانی به مردم خوی وارد این شهرستان شد و از سه شنبه هجدهم بهمن ماه خدمات خود را آغاز کرد.

وی افزود: با توجه به سرما و برودت هوا، ۴۰۰ بخاری، ۳۴۰ چادر امدادی و ۳ هزار پتو تاکنون به منطقه ارسال شده تا در اختیار مردم قرار گیرد.

ابراهیمی عنوان کرد: همچنین با تشکیل کمیته‌های تخصصی و بررسی‌های روزانه، نقاط محروم از خدمات شناسایی شدند و با تشکیل ۴ کمپ اضطراری در این مناطق، ۶ هزار نفر تحت پوشش خدمات مختلف ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرارگرفتند.

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره استان آذربایجان غربی تاکید کرد: نیرو‌های جهادی و امدادی ستاد اجرایی فرمان امام تا زمان عادی شدن وضعیت شهر و انتقال مردم از کمپ‌های موقت به خانه‌هایشان، در منطقه و در کنار مردم حضور خواهند داشت.



منبع معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز با راه‌اندازی آشپزخانه و نانوایی سیار روزانه ۴۰ هزار پرس غذای گرم، ۷۰ هزار بطری آب معدنی، ۳۰ هزار قرص نان و ۴ هزار بسته معیشتی تامین شده و در حال توزیع است.

وی افزود: دقایقی پس از وقوع زمین‌لرزه هفته گذشته، نیرو‌های امدادی و ارزیاب ستاد در استان و بنیاد احسان به منطقه اعزام شدند و روند امدادرسانی به مردم آغاز شد امدادرسانی به مردم مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی با برپایی بیمارستان سیار وارد مرحله جدیدی شد و با ارسال اقلام ضروری مانند پتو، چادر، بخاری و مواد غذایی، بخشی از نیاز‌های اولیه زلزله زدگان برطرف شد.

بخوانید:  چگونه قند بدن را بسوزانیم؟

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌ غربی،معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان آذربایجان غربی گفت: به همت بنیاد احسان، برای امداد رسانی به زلزله زدگان بیمارستان سیار ۶۰ تختخوابی ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق زلزله‌زده خوی مستقر شد.