استقرار هر گونه نیروی بیگانه در منطقه مغایر با صلح و ثبات و همکاری است

انتهای پیام/

بایراموف در پایان مخالفت خود را با استقرار نیروهای بیگانه در منطقه ابراز داشت و بر تداوم همکاری های منطقه ای از جمله در قالب نشست 3+3 برای کمک به ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد.


آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

امیرعبداللهیان: استقرار هر گونه نیروی بیگانه در منطقه مغایر با صلح و ثبات و همکاری است





منبع

امیر عبداللهیان در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران راهکار درست حل اختلاف در قفقاز را در نشست 3+3 و مکانیسم های منطقه ای جستجو می کند و همواره به تلاش های خود برای حل مشکل میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین از سفر پیش روی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان به باکو استقبال کرد و آن را گام مهمی در راستای کمک به پیشرفت روابط دوجانبه توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: ما امنیت منطقه را مقوله ای به هم پیوسته دانسته و امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و ایران می دانیم، و مخالفت خود را با هر گونه استقرار نیروی بیگانه در منطقه اعلام داشته و آن را مغایر با صلح و ثبات و همکاری های منطقه ای می دانیم.

جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت و گوی تلفنی، ارتباط مستقیم و مستمر وزرای خارجه دو کشور را نشانگر عمق روابط بین تهران و باکو دانست و گفت: ما برای این روابط ارزش و احترام قائل هستیم.