اصلاح ۳۳ نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

نیکویی، در بخش دیگری از صحبت‌های خود، درخصوص بهسازی بلوار «قلعه محمود»، گفت: ابتدا نظر بر این بود که رفیوژ وسط این بلوار، به پیاده‌راه تبدیل شود که این موضوع به منظور اجرا در کارگروه ترافیک شهرداری، مطرح شد و به تصویب شورای ترافیک استان نیز رسید.


آیا این خبر مفید بود؟

او یادآور شد: لازم است با حضور اعضای کارگروه ترافیک شهرداری، برای ۱۹ نقطه حادثه‌خیز باقی‌مانده، راهکار ارائه شود و با هم‌اندیشی اعضای کارگروه و طرح در شورای ترافیک استان، اقدامات لازم جهت اصلاح آنها انجام شود.

او، همچنین بررسی طرح ترافیکی سه‌راه سیلو را مطرح و تصریح کرد: این طرح پیش از این در جلسه کارگروه ترافیک شهرداری، مطرح شده و نیاز است تمام جوانب آن، بررسی و سپس کلنگ‌زنی شود.

ایمن‌سازی تردد عابران پیاده بین کوچه‌های ۱۹ تا ۳۱ بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای، بررسی ایمنی میدان پژوهش و ایجاد شیارزن به‌منظور کنترل سرعت خودروها، تعیین‌تکلیف عبور کامیون‌ها از خیابان «شهیدان ماهانی» و اقدامات شهرداری مبنی بر نصب تابلوی عبور ممنوع و هدایت خودروهای سنگین به مسیر جایگزین نیز در این جلسه مطرح شد و بر لزوم اعمال قانون از سوی پلیس در این خیابان، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهدی نیکویی در نشستی که با حضور اعضای کارگروه ترافیک شهرداری کرمان برگزار شد، با بیان اینکه ۵۲ نقطه حادثه‌خیز در شهر کرمان از سوی پلیس، شناسایی و به استانداری معرفی شده است، از اصلاح ۳۳ نقطه حادثه‌خیز خبر داد و افزود: با توجه به ابلاغ این نقاط به شهرداری کرمان، طی برگزاری جلسه‌ای با حضور اعضای کارگروه ترافیک شهرداری، این نقاط مورد بازدید و  بررسی قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم، ۵۲ نقطه حادثه‌خیز به ۱۹ نقطه کاهش پیدا کرد.

بخوانید:  غذای مورد علاقه دایناسورها کشف شد!

انتهای پیام





نیکویی خاطرنشان کرد: اینکه این نقطه حادثه‌خیز است یا خیر، طبق آیین‌نامه، تعیین تکلیف می‌شود.

از دیگر نقاط حادثه‌خیزی که در این جلسه به آن اشاره شد، تقاطع خیابان شهدای خانوک و خیابان شهید سردار سلیمانی، نقطه حادثه‌خیز در دو طرف تقاطع غیرهم‌سطح «شهید رجایی» و محدوده خیابان و تقاطع خیرین به ثامن بود که مقرر شد در تقاطع پل شهید بهشتی، با ایجاد گذر امن و سرعت‌کاه در دو طرف شمال و جنوب تقاطع، عبور عابران پیاده تسهیل شود.

اصلاح هندسی حدفاصل تقاطع جانباز و تقاطع ارم، لزوم ایمن‌سازی دوربرگردان‌های بلوار ابومهدی المهندس، ایمن‌سازی تردد عابران پیاده از بزرگراه امام(ره) در حدفاصل تقاطع غیرهم‌سطح ابوذر و دانش، زیرسازی و اصلاح لاین غربی تقاطع غیرهم‌سطح چهارراه بازرگانی تا چهاراه الله‌آباد، بعد از اجرای خط فاضلاب، از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، ادامه داد: به دلیل اعتراض کسبه محل، در این طرح، تجدیدنظر و مقرر شد به‌منظور تسهیل تردد کامیون‌ها، عرض رفیوژ، کمتر و عرض سواره بیشتر شود.

اصلاح ترافیکی کوچه بیمارستان ارجمند و تبدیل آن به پیاده‌راه با نصب تابلوی ترافیکی، اصلاح ترافیکی در خیابان «عباس صباحی» و کوچه شماره ۳ خیابان «شهید بهشتی» (کوچه شرکت نفت)، نیز از دیگر موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

در این جلسه، همچنین موضوع نقاط حادثه‌خیز ازجمله نقطه حادثه‌خیز روبه‌روی پزشکی قانونی در بزرگراه «امام رضا(ع)» و لزوم اجرای پل عابر پیاده و تصویب آن در کارگروه ترافیک استان، تشریح شد.

لازم به ذکر است؛ در این جلسه علاوه بر بررسی نقاط حادثه‌خیز، موضوع کاربرد دوربین‌های مداربسته کنترل ترافیکی و آسیب‌شناسی سرعتکاه‌ها نیز بررسی شد.

بخوانید:  یارانه سوخت هواپیما به جیب مرفهین و چارتری ها می‌رود

نیکویی افزود: هدف این طرح، اصلاح و بهسازی رفیوژ وسط بلوار «قلعه محمود» است و پیاده‌راه چندان کاربردی ندارد.

در این جلسه همچنین به موضوع اصلاح هندسی بلوار جهاد روبه‌روی کوچه ۵۸ و اصلاح رفیوژ وسط بلوار جهاد پرداخته شد.

همچنین تامین روشنایی کافی با نصب پروژکتورهای LED در بزرگراه‌ها و ورودی‌های شهر و راستی‌آزمایی برای دوربین‌های کنترل سرعت به‌منظور ارسال پیامک به رانندگان متخلف نیز ازجمله موارد مطرح‌شده در این جلسه بود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

اصلاح تقاطع ابوذر و ایجاد سرعتکاه در آن، اصلاح راست‌گرد تقاطع بازرگانی و ایجاد سرعتکاه در محلِ نرسیده به چهارراه نیکزاد نیز در این جلسه مطرح شد.

در این رابطه، معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، از اصلاح کامل رفیوژ وسط بلوار جهاد، خبر داد و تاکید کرد این رفیوژ با نظر پلیس مورد بررسی قرار گیرد و دوربرگردان‌ها به‌صورت اصولی اجرا شود.

معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، همچنین از تدوین آیین‌نامه‌ای برای نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری، خبر داد و افزود: بر مبنای دستور وزارت کشور، قرار است با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد و شهرداری تهران، آیین‌نامه‌ای برای نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری، به‌عنوان ملاک کار در نظر گرفته شود.