“خیرخواه” با اشاره به اینکه اطلاعات سامانه مدیریت روسازی معابر هر سال بروزرسانی میشود، اقدامات مرمتی انجام شده در سطح بزرگراهها، خطوط اتوبوس تندرو و معابر حمل و نقلی طی سال جاری را کمسابقه ارزیابی و ابراز امیدواری کرد عوارض خرابی باقیمانده در سطح معابر، در سال آینده و بر مبنای پیشنهادات اجرایی سامانه PMS ترمیم شوند.
انتهای پیام/
منبع
مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، شاخص وضعيت روسازي (PCI) براي هر نقطه از معبر همراه با قطعه بندي كل محور بر اساس اين شاخص، ميزان شیارشدگی (RUTING) و زبري سطح معبر (MTD) را از دیگر پارامترهای قابل دسترس در سامانه مدیریت روسازی معابر پایتخت ذکر و اضافه کرد: تصاوير با كيفيت بالا براي مشاهده وضعيت ظاهري روسازي و تركها براي هر قطعه 10 متري از معبر به نتایج فوق پیوست شده است.
گفتنی است پایش مکانیزه و بهرهگیری از سیستم روسازی معابر (PMS) علاوه بر ارزیابی کارآمد و موثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر، به اولویتبندی دقیق فعالیتهای ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت میپردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه براساس میزان اعتبارات، حجم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم میسازد.
وی با بیان اینکه نقشه اجرايي وضعيت روسازي شامل نوع مرمت يا بهسازي مورد نياز براي تمام معابر یادشده و در قالب قطعات يك كيلومتري احصا شده است، یادآور شد: در سامانه فوق، هزينه بهسازي مربوطه با توجه به فهرست بهاي تجميعي براي هر كيلومتر از معبر و همچنين كل معبر در دسترس کاربران قرار دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا، محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اظهار کرد: در حالی که معابر بزرگراهی(به طول3640 کیلومتر- خط)، خطوط اتوبوس تندرو (به طول 318 کیلومتر- خط) و 56 خیابان مهم پایتخت به طول بیش از 1000 کیلومتر- خط به روش مکانیزه پایش شده، نتایج حاصل از این عملیات جهت بهرهبرداري مناطق 22 گانه و سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در سامانه مديريت روسازي(Thran PMS) قابل دسترسی و مشاهده است.