اطلاعات سامانه مدیریت روسازی معابر شهر تهران در دسترس متولیان اجرایی

“خیرخواه” با اشاره به اینکه اطلاعات سامانه مدیریت روسازی معابر هر سال بروزرسانی می‌شود، اقدامات مرمتی انجام شده در سطح بزرگراه‌ها، خطوط اتوبوس تندرو و معابر حمل و نقلی طی سال جاری را کم‌سابقه ارزیابی و ابراز امیدواری کرد عوارض خرابی باقیمانده در سطح معابر، در سال آینده و بر مبنای پیشنهادات اجرایی سامانه PMS ترمیم شوند.

انتهای پیام/



منبع

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، شاخص وضعيت روسازي (PCI) براي هر نقطه از معبر همراه با قطعه‌ بندي كل محور بر اساس اين شاخص، ميزان شیارشدگی (RUTING) و زبري سطح معبر (MTD) را از دیگر پارامترهای قابل دسترس در سامانه مدیریت روسازی معابر پایتخت ذکر و اضافه کرد: تصاوير با كيفيت بالا براي مشاهده وضعيت ظاهري روسازي و ترك‌ها براي هر قطعه 10 متري از معبر به نتایج فوق پیوست شده است.

گفتنی است پایش مکانیزه و بهره‌گیری از سیستم روسازی معابر (PMS) علاوه بر ارزیابی کارآمد و موثر وضعیت موجود روسازی در شبکه معابر، به اولویت‌بندی دقیق فعالیت‌های ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می‌پردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه براساس میزان اعتبارات، حجم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه نقشه اجرايي وضعيت روسازي شامل نوع مرمت يا بهسازي مورد نياز براي تمام معابر یادشده و در قالب قطعات يك كيلومتري احصا شده است، یادآور شد: در سامانه فوق، هزينه بهسازي مربوطه با توجه به فهرست بهاي تجميعي براي هر كيلومتر از معبر و همچنين كل معبر در دسترس کاربران قرار دارد.

بخوانید:  آماده انتقال خدمات فنی و مهندسی به کشور قزاقستان هستیم

به گزارش خبرگزاری برنا، محمدصادق خیرخواه مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران اظهار کرد: در حالی که معابر بزرگراهی(به طول3640 کیلومتر- خط)، خطوط اتوبوس تندرو (به طول 318 کیلومتر- خط) و 56 خیابان مهم پایتخت به طول بیش از 1000 کیلومتر- خط به روش مکانیزه پایش شده، نتایج حاصل از این عملیات جهت بهره‌برداري مناطق 22 گانه و سازمان مهندسي و عمران شهر تهران در سامانه مديريت روسازي(Thran PMS) قابل دسترسی و مشاهده است.