«اطلس فیلمنامه‌نویسان ایران اسلامی» تدوین می‌شود


در برخی موارد کارگروه‌هایی هم به صورت برخط و مجازی برگزار می‌شود. فرآیند کارگروه ها به این گونه است که در ابتدا محورهای 12 گانه سند تحول را به این عزیزان ارائه و اولویت‌بندی می‌کنیم. پس از اولویت‌بندی مثلاً کارگروهی بر اساس تخصص خود موضوع ایثار و مقاومت، کارگروه دیگر موضوع پیشرفت را انتخاب می‌کنند و بر این ‌اساس تقسیم بندی جدیدی در کارگروه ها صورت می‌گیرد.

صالحی‌زاده خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت های این مدیریت بر توسعه فضای عادلانه و حرفه‌ای برای همه علاقه‌مندان به فیلمنامه نویسی است و از تمامی استادان، هنرمندان و نویسندگان دعوت می‌کنیم برای تحقق این هدف ما را یاری کنند.


|

«اطلس فیلمنامه‌نویسان ایران اسلامی» تدوین می‌شود





منبع

صالحی‌زاده خاطرنشان کرد: پس از این که تقسیم‌بندی استانی و موضوعی شکل گرفت، درخصوص رده سنی و مخاطب و نیز قالب و ساختار کارگروه ها دسته بندی تکمیلی می‌شوند. مثلاً برخی از کارگروه‌ها علاقه‌مندند کار پژوهشی انجام دهند برخی سریال، فیلم کوتاه، تله فیلم، انیمیشن و … برخی از کارگروه‌ها هم می‌توانند دو یا چند قالب را انتخاب کنند. بعد از تقسیم‌بندی‌ها و تعیین مسئول هر کارگروه، نویسندگان کارگروه‌ها طرح ارائه می‌دهند که از سوی داوران ارزیابی و پالایش می‌شوند.

گفتنی است این طرح‌ها باید براساس نیازها و واقعیات روز جامعه نگارش شود و پس از طی این مراحل، با سرپرست کارگروه‌ها قرارداد منعقد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مدت دو ماهی که از راه‌اندازی باشگاه رشد دفتر فیلمنامه رسانه ملی گذشته است، 23 کارگاه فعال تشکیل شده و 86 طرح به باشگاه رشد دفتر فیلم نامه ارسال شده است که از این تعداد، 12 طرح تصویب نهایی و برای نگارش فیلم نامه در فرآیند نگارش قرار گرفته‌اند.

در این بخش برخی طرح‌ها ممکن است نکات اصلاحی داشته باشد که ارزیاب ها نکات اصلاحی را در جلسات حضوری مطرح می‌کنند. طرح‌های پذیرفته شده و طرح‌هایی که قرار است اصلاح شوند به کارگروه‌های 12 گانه قرارگاه تحول داده می‌شود تا بر اساس سند راهبردی محتوایی، نهایی شوند.

بخوانید:  قرارداد هم بنیانگذاران استارتاپی و ارکان حقوقی آن

کارگروه‌های استان تهران از شهر تهران و کارگروه‌های شهرستان هم از همان شهرستان‌ها انتخاب می‌شوند.