اعتبارات سرمایه ای استان قزوین 56 درصد افزایش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین بیان کرد: در سال 1400 میزان تخصیص استان حدود 72.3 درصد بود و امسال به 85.2 درصد رسید که می تواند به تکمیل طرحها کمک کند.


آیا این خبر مفید بود؟

وی گفت: خوشبختانه در بخش تخصیص نیز در سال قبل شرایط خوبی داشتیم و بیش از 85 درصد اعتبارات اختصاص داده شد که امسال می توانیم شاهد افتتاح پروژه های متعدد عمرانی باشیم.

 





وکیلی افزود: نرخ بیکاری استان کمتر از میانگین کشوری است و قادریم با تعهد اشتغال این وضعیت را باز هم کاهش دهیم اما به دلیل حرکت جمیعت به سوی سالمندی و پیر شدن جمعیت لازم است برای جوانی جمعیت برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین در خصوص وضعیت تخصیص اعتبارات سفر ریاست جمهوری اضافه کرد: بخش حمل و نقل 21.7 درصد، کشاورزی و منابع طبیعی 20.8 درصد، بهداشت و درمان 13.5 درصد، آب 10.8 درصد، تاسیسات شهری و روستایی، 8.4 درصد، آموزش و فنآوری 7.3 درصد، فرهنگ وهنر 6.1 درصد، معیت و اشتغال 5.2 درصد، صنعت 3.1 درصد، ورزش و تفریحات 2.3 درصد، امور عمومی 7 دهم درصد و محیط زیست یک دهم پیش بینی شده است.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

انتهای پیام

7777

وی اضافه کرد: از ۹ محوری که در سند آمایش دیده شده رسالت و وظایف همه دستگاهها مشخص شده و مسائل، چالشها، مزیتها و قلمروها مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: این سند برای یک دوره ده ساله تدوین شده و امور اقتصادی، تولیدی، زیربنایی، علمی، فرهنگی، اجتماعی، امور عمومی، فرابخشی در آن لحاظ شده تا در مسیر شعار سال حرکت کنیم. 

بخوانید:  برگزاری همه‌پرسی برای تعیین نوع نظام اقدامی بی‌نظیر در جهان بود/ مسیر پیشرفت مردم و نظام جمهوری اسلامی توقف‌ناپذیر است

وی تصریح کرد: در اعتبارات هزینه ای در سال گذشته شاهد رشد 12.7 درصدی بودیم و این میزان در سال جاری به 43.5 درصد رسیده که رتبه دوم کشور را کسب کرده ایم.

222

 

وی بیان کرد: وضعیت تورم در استان کمی از میانگین کشوری بویژه در بخش روستایی بالاتر است و بایستی در یک برنامه شش ماهه برای خروج از تورم برنامه داشته باشیم.

این مسئول اظهارداشت: اعتبارات سرمایه ای استان با 56 درصد رشد به 1300 میلیارد تومان و مصارف هزینه ای برای امسال 702 میلیارد تومان است که شاهد رشد 44.5 درصدی هستیم.

سعید وکیلی در این جلسه اظهارداشت: در سند آمایش استان ۲۵۵ سیاست اجرایی دیده شده و این موارد را به دستگاهها ابلاغ کرده ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ جلسه شورای برنامه ریزی استان روز شنبه با حضور محمد مهدی اعلایی استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاههای اجرایی در استانداری برگزار شد.

وکیلی اظهارداشت: در سهم فصول در اعتبارات سرمایه ای تعداد 617 پروژه و 217 طرح داریم که از متوسط پیشرفت فیزیکی 57 درصدی برخوردارند.

5555