اعتراض دستیاران پزشکی به سختی آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی

پزشکانی که از ابتدای شروع کرونا جان بر کف در بیمارستان های علوم پزشکی کشور صادقانه خدمت کردند تا چندین بار درگیر ویروس کووید ۱۹ شدند و حتی خانواده‌های خود را آلوده کردند اما همچنان در محل خدمت حاضر شدند تا وزارت بهداشت و دولت دچار فشار های عدیده افکار عمومی جامعه نشوند.

اگر داده های پرت سطوح نمرات اندک نسبتاً خوب را از بررسی آماری حذف کنید خواهید دید که در مقایسه با آزمون های سال های قبل سطح نمرات کسب شده از نرمالیتی بسیار پایین تری برخوردار است که خود گویای سطح سخت و غیر استاندارد سوالات این آزمون است.

ج) همانند سال قبل اجازه شرکت در امتحان بورد امسال جهت اخذ گواهینامه برای مردودین گواهینامه تیرماه فراهم شود.

برخی سوالات چنان با دید خاص و بسیار سخت طراحی شده بود که به راحتی می توانست دو جواب داشته باشد و جواب برخی سوالات حتی در کتاب های رفرنس اعلامی نیز یافت نمی شود یا به راحتی دو گزینه درست دارد.

 

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

ب) با نظر مساعدت حداکثری از طرف هیئت ممتحنه نسبت به بازنگری در سوالات مورد دار و چند جوابی و … نسبت به اعطای نمرات سوالات مذکور به تمامی داوطلبان اقدام شود و یا با ترازبندی نسبت به افزایش سطح نمرات داوطلبان اقدام شود.

لذا با نظر اکثریت دستیاران ناراضی از شرایط امتحان برگزار شده تقاضامندیم وزارت بهداشت با نگاه مثبت و مصلحت اندیشی که در سال‌های قبل نیز شاهد آن بودیم با درخواست های مدافعین واقعی سلامت به شرح زیر موافقت کند:

بخوانید:  عیار تیم‌ها بعد از ۴-۵ هفته مشخص می‌شود/ با جذب مهاجم دغدغه پرسپولیس به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جمعی از دستیاران تخصصی رشته‌های پزشکی در نامه‌ای به ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی نسبت به شرایط آزمون ارتقاء دستیاری معترض شدند.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام/





در این نامه آمده است: «آزمون ارتقا و گواهینامه که در ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار شد مورد اعتراض اکثریت دستیاران تخصصی کشور است این آزمون طراحی نامناسب و غیر استاندارد سوالات است که تناسبی با اصول تشخیصی آموزش داده شده در دوران آموزشی نداشته و برای سنجش سطح حداقلی یادگیری دستیاران به هیچ عنوان قابل استفاده و سنجش نیست.

مگر نه اینکه آزمون باید متناسب با آموزش باشد؟ اینگونه برگزاری آزمون و سطح سوالات سخت و نامتناسب با آموزش های دانشگاهی (اگر آموزش حداقلی موجود را قبول داشته باشید) نه تنها کمکی به حل مشکلات جامعه علوم پزشکی تخصصی کشور نمی کند بلکه با ایجاد مانع و عقب افتادن حداقل یک ساله درصد مشخصی از دستیاران تخصصی باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای در زندگی و آینده پزشکان می شود.

فراموش نکنید تمامی دستیاران کشور به دلیل موج جدید شیوع کرونا تا یک هفته قبل از این آزمون فشار کاری شدیدی را تحمل کردند و برخی حتی در روز امتحان دچار کرونا بوده اند و هنوز نیز خود یا خانواده آنها درگیر این ویروس منحوس هستند. این موارد در کنار اعتصاب گسترده اینترن ها در هفته منتهی به آزمون ارتقاء که باعث فشار بیش از پیش کاری بر دستیاران در روزهای حساس قبل از آزمون شد.

بخوانید:  پویش حمایت از زوج‌های نابارور

الف) طبق شرایط ویژه سال قبل امسال نیز بیس قبولی بر مبنای ۷۵ درصد میانگین نمرات نفرات اول هر رشته محاسبه شود.

در نهایت ضمن قدردانی از زحمات و تمامی تلاش های مسئولین دلسوز و گاه وزارت بهداشت تقاضا داریم تا با کمک خود به نیروهای متخصص علوم پزشکی کشور که تاکنون خط مقدم کرونا بودند و خواهند بود دچار زیان های روحی شغلی و خانوادگی عدیده نشوند.