اعضای شورای شهر قزوین خواستار کمک های استانی برای حل مشکلات شهری شدند

3333


آیا این خبر مفید بود؟

چگینی عضو دیگر شورای شهر قزوین در خصوص نارضایتی مردم از ماده 100 مطالبی بیان کرد و گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ نارضایتی ایجاد کرده و مشکلش این است که وحدت رویه ندارد و برای نمونه وقتی پرونده ای به دیوان می رود و دستور تخریب می دهند موجب فرار سرمایه گذار در صنعت ساختمان شده و بیش از ۳۳۰ شغل مرتبط با این صنعت دچار چالش می شود.

فصیحی رامندی اظهارداشت: انتقال لشکر 16 زرهی از مرکز شهر و واگذاری فضای موجود برای توسعه شهری می تواند بخشی از مشکلات مسکن را حل کند و برای حل چالش های زمین های قولنامه ای هم نیازمند برنامه هستیم تا  شهرداری براحتی مجوز صادر کند.

مهدیخانی افزود: ساماندهی ورودی شهر قزوین مناسب نیست و فضای خوبی ندارد وباید اصلاح شود و چند مطالبه مهم در خصوص نسیم شمال،  بدهی بلوار خلیج فارس و معارضان یادگار امام، استفاده از ظرفیت ترافیکی شمال قزوین و هماهنگی با راهور برای کنترل شهر قزوین از مطالبات است.

 





اللهیاری تصریح کرد: در زمین های عظیمیه مردم درگیرند و تامین آب این منطقه دغدغه شهروندان است که در توان شهرداری نیست که ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی هزینه کند.

وی بیان کرد: حکمرانی باغستان به کمک معاون عمرانی انجام شده و نیازمند خرید دو حلقه چاه برای تامین آب باغستان هستیم و انتظار داریم در صیانت از باغستان ابتدا با دانه درشتها برخورد شود تا قانون جاری و ساری شود.

وی بیان کرد: حتما مشاوره های خوبی داده نشده و همانگونه که در گذشته چپ ها دور هم جمع می شدند امروز فقط  راستها دعوت شدند و برخی خیرین بی طرف در جمع معتمدان نبودند که انتظار می رود فراجناحی عمل کنید.

اشدری یادآورشد:در صورتی که با تعامل شهرداری و میراث پروژه امامزاده حسین(ع) تکمیل شود می تواند به آرامش شهروندان کمک کند که از استاندار محترم انتظار همراهی و مساعدت در تسریع کار را داریم.

بخوانید:  ساختمان های ناایمن منطقه 13 ایمن می شوند

اشدری گفت: به موضوع شفاف سازی اموال مدیران هم رسیدگی شود تا شاهد سلامت مسئولان باشیم.

image_2022_10_26-0_37_30_15_JSC

این عضو شورا بیان کرد: در حوزه اتباع بیگانه به نظر میرسد چون این منطقه پایلوت اتباع شده امروز شهر چوبیندر و مشعلدار دو برابر جمعیت را در خود جای داده و کودکان دچار تعارض فرهنگی شده اند و وزارت کشور اگر شهری را پایلوت قرار می دهد باید هزینه اش را پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا از قزوین؛ نشست صمیمی اعضای شورای شهر و شهردار قزوین با استاندار، سه شنبه شب در صحن علنی شورا برگزار شد.

این عضو شورا تصریح کرد: از آنجا که قزوین پایتخت خوشنویسی است باید نگاره ها و نامه نگاری های اداری با خط نستعلیق نوشته شود تا این جایگاه را تثبیت کنیم.

در ادامه محسن حق شناس گفت: سایت پسماند محمد آباد موضوع استانی است و هزینه هایش بر عهده شهرداری است و برای حل آن به عزم جدی مدیران استان نیاز دارد که پرداخت مطالبات شهرداری می تواند چاره ساز باشد.

وی اظهارداشت: جمع آوری پسماند را بر اساس سیاست استانی متمرکز کردیم تا در ده سال آینده برای جمع آوری پسماند شهری باشد اما زباله شهرهای دیگر هم به این مکان انتقال یافت و ظرفیت تکمیل شد و امروز نیازمندیم لندفیل جدیدی ساخته شده و سایت برای مراحل بعدی آماده شود لذا انتظار داریم از منابع دولتی کمک کنید تا کار تسریع شود.

فرج الله فصیحی رامندی هم گفت: در توافق ها گاهی مشمول مرور زمان می شویم که باید کارها سرعت بگیرد.

این عضو شورای شهر بیان کرد: سیستم پسماند این سایت باید اورهال و به روز شود و بدون اعتبار ملی نگهداری سایت ممکن نیست.

بخوانید:  امانت‌داری در بودجه و ترویج روحیه پهلوانی، مبنای کار باشگاه‌ها باشد

وی گفت: در اسماعیل آباد و چوبیندر و نجف آباد اینگونه زمینها را داریم و مطالبه مردم هست که سامان یابد.

وی بیان کرد: قیمت زمین در قزوین بالاست و ساخت و ساز توجیه ندارد ودر حال حاضر حدود ۶ هزار هکتار مساحت قزوین است که ۲ هزار هکتار از اراضی بالای اتوبان است که مشکل آب دارد و ۵۲۲ هکتار بافت فرسوده است و ۳ هزار هکتار پایین اتوبان قرار دارد و اگر یک طبقه به تراکم شهری اضافه شود حتما به کاهش قیمت مسکن کمک خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتصال ناحیه اندیشه به شهر قزوین و پل امام رضا به اتوبان و ناصرآباد برای پدافند غیر عامل مهم است و در حال حاضر ساکنان شهرک اندیشه و ناصراباد مشکلات زیادی دارند که رفت و آمد ۴۰ هزار نفر در این دو بخش باید روان شود.

قاسم اللهیاری دیگر عضو شورا هم اظهارداشت: مشکلات شهرک اندیشه با کمک استانداری حل شد که جای تقدیر دارد و در حال حاضر برنامه ۵ ساله شهرداری درحال تدوین است و باید برنامه مشترکی تهیه شود و هماهنگی بیشتری صورت گیرد تا پراکنده کاری نشود.

عضو شورای شهر قزوین با انتقاد از دعوت محدود از جلسه با معتمدان شهری اظهارداشت: جلسه ای که استاندار با معتمدان شهری داشتند با جناح خاصی بود لذا توصیه می کنیم نگذارید این جلسات  سیاسی شود و خیرین و معتمدان سیاسی را کنار خود جمع نکنید بلکه از همه افراد دعوت کنید تا از این ظرفیت برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

در این نشست مهدی رجحانی معاون عمرانی، کبیری معاون سیاسی امنیتی، مهدی صباغی شهردار و عباس کاظمی فرماندار قزوین نیز حضور داشتند.

چگینی اظهارداشت: احداث کمربندی جنوب شهر و اتصال آن به جاده بویین زهرا و رشت که جایگزین نسیم شمال شود برای کاهش ترافیک ضروری است.

بخوانید:  پدر شهیدان مهدیزاده دار فانی را وداع گفت

وی گفت: کاهش ساخت و ساز موجب بیکاری بیشتر هم می شود و در کمیسیون ماده 100 پرونده های زیادی درنوبت  رسیدگی قرار دارد که باید برای آن تدبیر کرد.

وی اظهارداشت: اگر می خواهیم ظرفیت های ملی را فعال کنیم امکانش هست و نباید آن را به تاخیر بیندازیم.

فاطمه اشدری در این نشست گفت: از حضور استاندار در صحن شورا سپاسگزاریم و اعتقاد داریم با تعامل می توان گره گشای مشکلات بود لذا انتظار داریم مدیران استانی با مدیران شهری بیشتر همکاری کنند تا خدمت رسانی تسریع شود.

تقوی در خصوص حل مشکل زمین کتابخانه در بلوار نخبگان مطالبی بیان کرد و از حل مشکل شهرک اندیشه تقدیر کرد.

در ادامه مهدیخانی عضو دیگر شورای شهر گفت: کمک به بازگشایی میدان آزادی قزوین برای کاهش بار ترافیکی منطقه و ساماندهی پل امام رضا(ع)تسریع در اجرای طرح دولتخانه صفوی و حوزه شهید انصاری شرقی از دیگر ضرورتهاست.

حق شناس اضافه کرد: ماموریتهایی که شهرداری انجام می دهد مثل اطفای حریق در خارج از محدوده هزینه سنگینی به شهرداری تحمیل کرده که با نگرش استانی باید آن را حل کنیم.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

مهری السادات تقوی عضو دیگر شورا هم گفت: فرق اعضای شورا با مدیران این است که ما منتخب مردم هستیم و باید به مدیریت شهری و دفاع از حقوق مردم اهتمام بیشتری داشته باشیم.

image_2022_10_26-0_36_14_490_GlR

وی اظهارداشت: قزوین نیازمند راه اندازی مرکز پیوند اعضاست و بیمارستان ولایت این ظرفیت را دارد این بخش به آن الحاق شود که از استاندار محترم انتظار داریم در ایجاد این مرکز نیز همت کنند.

111

انتهای پیام