اعطای نشان افتخار به فضانوردان اسپیس‌ایکس

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ داگلاس هرلی و باب بنکن اولین فضانوردانی بودند که در سال ۲۰۲۰ پس از سال‌ها در یک ماموریت سرنشین‌دار از خاک آمریکا به فضا پرواز کردند و رهسپار ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند و نزدیک به دو ماه در آنجا ماندند.
آن‌ها اولین فضانوردان ناسا بودند که با یک فضاپیمای تجاری به فضا رفتند و اکنون بالاترین نشان افتخار آمریکا را دریافت کردند که متعلق به کهنه سربازان پرواز فضایی است. این نشان مجوز کنگره در سال ۱۹۶۹، به فضانوردانی اهدا می شود که مدیر ناسا توصیه می‌کند.
هرلی و بنکن در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۰ با کپسول فضایی کرو دراگون اندیور بر فراز موشک «فالکون ۹» همگی ساخته شرکت اسپیس‌ایکس از مرکز فضایی کِنِدی در فلوریدا به پرواز درآمدند.
این ماموریت ۶۴ روزه موسوم به دمو ۲ به ایستگاه فضایی بین المللی، اولین پرواز تحت برنامه تجاری خدمه ناسا و اولین پرتاب سرنشین‌دار اسپیس‌ایکس بود. پنج خدمه دیگر با اسپیس‌ایکس از آن زمان تاکنون به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کرده‌اند
این ماموریت همچنین اولین پرواز انسانی بود که از زمان پایان برنامه شاتل فضایی در سال ۲۰۱۱ از خاک آمریکا انجام شد و کپسول کرو دراگون اندیور اولین فضاپیمای آمریکایی بود که طی ۴۵ سال پس از طرح آزمایشی آپولو-سایوز در سال ۱۹۷۵ از فضا به خاک آمریکا بازگشت.
این نشان برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ به شش فضانورد ماموریت‌های مرکوری، جمینی و آپولو اهدا شد.
هرلی و بنکن که در سال ۲۰۰۰ برای فضانوردی انتخاب شدند، قبل از پرواز در ماموریت دمو-۲ در دو ماموریت شاتل فضایی پرواز کردند. هرلی در آخرین ماموریت شاتل به عنوان خلبان پرواز و بنکن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به عنوان رئیس دفتر فضانوردی خدمت کرد.

بخوانید:  سرعت این حیوان پس از 2 ثانیه از حرکت به 75 کیلومتر می رسد!+عکس

داگلاس هرلی و رابرت بنکن که در اولین ماموریت سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس رهسپار فضا شدند، نشان افتخار دریافت کردند.



|

اعطای نشان افتخار به فضانوردان اسپیس‌ایکس


آیا این خبر مفید بود؟





منبع