اعلام وضعیت مخاطره‌آمیز جوی و هشدار سطح نارنجی در استان

انتهای پیام/





وی با تاکید بر پای کار بودن اورژانس ۱۱۵ گفت: هلال احمر و راهداری همکاری و پشتیبانی لازم را از اورژانس جهت امدادرسانی به مادران باردار و بیماران انجام دهند.

سازمان هواشناسی کشور هم نسبت به بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در مناطق گرمسیر غرب و جنوب غرب کشور هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار سامانه پیش رو اثرات مخاطره‌ای آمیزی نظیر آبگرفتگی معابر عمومی، بارش سنگین برف بویژه در نواحی سردسیر و گذرگاه‌های کوهستانی، کولاک، مسدود شدن محورهای مواصلاتی در روستاهای سردسیر، پدیده صاعقه در نقاط گرمسیر، خسارت به زیر ساخت‌ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور، اختلال در سفرهای بین شهری، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، خسارت به صنعت کشاورزی، تاخیر و احتمال لغو پرواز، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و افت فشار گاز در پی دارد.

همچنین توصیه شده آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان کسب و از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف مسیل‌ها اجتناب شود وعدم فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو مد نظر باشد.

این شرایط از پنجشنبه اول دی ماه تا حداقل شنبه سوم دی ماه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: طی این ایام مرخصی‌ اعضای ستاد مدیریت بحران استان لغو و ماموریت‌ها محدود شود، ضمن اینکه مدیران به منظور مقابله با مشکلات و هرگونه خطرات احتمالی در محل کار حضور داشته باشند.


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد ؛ نیکروز ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست اضطراری ستاد بحران از ورود سامانه بارشی به استان و صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی امروز پنج‌شنبه اول دی ماه وارد استان می‌شود و از عصر روز جمعه بارش‌ها به صورت فراگیر در کل استان آغاز و تا عصر روز شنبه ادامه دارد.

سازمان هواشناسی کشور توصیه کرده برای کاهش اثرات مخاطره آمیز شرایط جوی پیش رو نسبت به پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آب راه‌ها اقدام شود و از سفرهای برون شهری پرهیز شود.

بر اساس این هشدار فعالیت سامانه بارشی غرب و جنوب غرب کشور تشدید می شود و مخاطراتی از نوع «بارش باران و برف، وزش باد شدید موقتی، در نواحی گرمسیر رعدوبرق، در دامنه، ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش» در پی دارد.

نیکروز خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده شده عده‌ای در مواقع بحرانی مشغول عکس و سلفی گرفتن هستند که توصیه می‌کنیم برای اینکه با مشکلی مواجه نشوند از انجام این کار خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی تنها از طریق ستاد بحران انجام می‌شود، گفت: مردم مراقبت لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله آب شرب در شهرها و روستاهای مناطق سردسیر استان انجام دهند.

 

نیکروز عنوان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا کشاورزان و بهره‌برداران جهاد کشاورزی با خسارتی مواجه نشوند.

 

علیرضا نیکروز مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها بارش‌‍‌ها در مناطق سردسیری به صورت برف و باران، یخ‌بندان و کاهش محسوس دما است افزود : بارش‌های مناطق گرمسیری به صورت باران است.

بخوانید:  واکنش مهم پرسپولیسی ها به پیشنهاد خارجی برای پورعلی گنجی

وی ابراز داشت : به کوهنوردان توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از حوادث و خطرات احتمالی تا اطلاع ثانوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

 

تمرکز بارش ها برای روز پنجشنبه در استان های ایلام و خوزستان، برای روز جمعه «خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه شمالی و غربی فارس» و برای روز شنبه «ایلام، لرستان، خوزستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، جنوب همدان و جنوب کرمانشاه» پیش بینی شده است.