اعلایی:رویکرد دولت حمایت ویژه از جامعه کارگری است

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: هرجایی که قرار است تحولی در مسائل اقتصادی رقم بخورد نیروی کار باید در آنجا حضور فعال داشته باشد، و در این مسیر ابتکار، خلاقیت، مهارت و کارآفرینی نیروی کار اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. 

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع
آیا این خبر مفید بود؟

photo_2023-04-30_20-45-50 (5)

photo_2023-04-30_20-58-54 (4)

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ در ادامه سلسله نشست‌های مردمی سازی دولت و همزمان با هفته کار و کارگر، نشست محمدمهدی اعلایی استاندار با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی استان قزوین در شرکت نیرومحرکه برگزار شد. 

 





photo_2023-04-30_20-58-54

اعلایی گفت: استان قزوین به دلیل ظرفیت قابل توجهی که در اقتصاد کشور دارد می‌تواند با سیاست گذاری و رایزنی‌های درست در حوزه کارگری نقش آفرینی ملی داشته باشد و این موضوع هم می تواند در دستور کار ویژه قرار گیرد. 

اعلایی تصریح کرد: با محدود شدن منابع انسانی به طور قطع رقابتی برای جذب نیروی کار در بین واحدهای تولیدی ایجاد می شود که می تواند زمینه و انگیزه‌ بیشتری برای تقویت امور رفاهی و درآمدی کارگران از جمله مسکن مهیا کند.

استاندار قزوین گفت: رویکرد دولت به ویژه در آغاز سال گذشته و تداوم آن در سال جاری حمایت از جامعه کارگری بود و افزایش حقوق در سال گذشته کم نظیر بود و این رویکرد تداوم دارد.

 

photo_2023-04-30_20-45-50 (3)

در این نشست که کاظمی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار، غفوری فرماندار البرز، کشاورز مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تعدادی از مدیران استانی حضور داشتند، تعدادی از کارگران و نمایندگان تشکل های کارگری مطالبات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

بخوانید:  جریمه ۱۰ درصدی در انتظار سلبریتی‌هایی که کتمان درآمد داشتند

استاندار قزوین یادآورشد: فرآیندهای کیفی خدمت رسانی باید در ادارات کار و تأمین اجتماعی مورد بازبینی قرار گیرد و شان مراجعه کنندگان رعایت و سرعت در ارائه خدمت بیشتر شود، زیرا بیشتر بیمه شدگان استان کارگر هستند و باید با احترام با آنها برخورد کرد.

انتهای پیام

وی بیان کرد: در شرایط فعلی برخی از بنگاه‌های اقتصادی در تأمین نیروی کار با مشکل روبرو هستند و برای جذب کارگر باید خدمات رفاهی خوبی را فراهم کنند، به همین دلیل بنگاه‌های اقتصادی با ارزش افزوده بالا به سمت و سویی خواهند رفت که به فهم و تعامل مشترک با کارگر می رسند. 

استاندار قزوین افزود: اساس تولید و ایجاد ارزش افزوده، نیروی انسانی است و تعابیر امام خمینی(ره) درباره کار نیز نگاه حاکمیتی در زمینه کار محسوب می شود و این نگاه باید در بین مدیران هم نهادینه شود. 

در پایان این جلسه از تعدادی از کارگران نمونه و نمایندگان مراجع حل اختلاف استان تجلیل شد.

وی یادآورشد: بیشترین دغدغه نمایندگان تشکل‌های کارگری که در این جلسه مطرح شد مربوط به قوانین بیمه‌ای تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است لذا مدیران این مجموعه ها باید نقش بیشتری در رفع مسائل و مشکلات جامعه کارگری داشته باشند. 

محمد مهدی اعلایی در این نشست اظهارداشت: نگاه دولت حمایت ویژه‌ از جامعه کارگری است و برای حل مشکلات فرآیندهای کیفی در خدمت رسانی ادارات کار و تأمین اجتماعی مورد بازبینی قرار می گیرد.