افتتاح رسمی تنها شهردخت «رباتیک و هوش مصنوعی» برای دختران پایتخت

به گزارش خبرگزاری برنا، مریم اردبیلی مدیر کل امور زنان و خانواده  شهرداری تهران  در آیین بهره برداری از این «اولین شهر دخت رباتیک و هوش مصنوعی اظهارکرد: ششمین «شهردخت» ویژه دختران پایتخت که امروز به بهره‌برداری رسید، در واقع نخستین مرکز «رباتیک و هوش مصنوعی» در تهران است که برای دختران 10 تا 25 ساله پایتخت متناسب با نیازشان، دوره‏هایی را در حوزه فناوری و هوش مصنوعی برگزار می‏کند.

همچنین، در مراسم افتتاح اولین مرکز اقتصادی خانواده شهر تهران که  در مساحتی بالغ بر 500 متر مربع شامل 18 فروشگاه و 12 مرکز کوثر در منطقه 6 برگزار شد؛ علاوه بر مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران، سوده نجفی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، سیدمرتضی روحانی شهردار منطقه 6 و جمعی از مدیران و مسئولان حضور داشتند.
گفتنی است در این مرکز اقتصادی برای 150نفر ایجاد اشتغال شده است.  
 انتهای پیام/ 

وی همچنین اظهارکرد: این فضا، پیش‏تر سرای محله بود که به دلیل بلااستفاده ماندن، با تغییر کاربری به‏عنوان دومین «شهردخت» منطقه 6 آماده بهره‎برداری شده است.

 



منبع

مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران با نگاهی به وضعیت جغرافیایی «شهردخت رباتیک و هوش مصنوعی» هم خاطرنشان کرد: در قسمت شمالی مجموعه بوستان هنرمندان سرای محله قرار داشت که فضای مرده و بلا استفاده بود که با شناسایی معضلات این بخش و آسیب‌های آن، برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت. با رفع این مشکلات توانستیم برخی از گروه‎های سنی را جذب و در واقع بیش از 90 درصد معضلات اجتماعی این فضا را حل کنیم.

اردبیلی با اشاره به اینکه برای راه اندازی و بهره برداری  ازاین فضای 200 متر مربعی 5میلیارد تومان هزینه شده هم بیان کرد:10 متخصص حوزه هوش مصنوعی در این فضا به آموزش دختران علاقه‏مند به این حوزه، مشغول هستند. همچنین کلاس‏های اموزشی به صورت ترمیک زیرنظر قهرمانان رباتیک جهان برگزار می‏شود. 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر این فضا، تنها «شهردخت» رباتیک و هوش مصنوعی در پایتخت محسوب می‏شود، امکانی فراهم شده تا تمامی مدارس مناطق 22گانه شهر تهران بتوانند از این فضا بهره ببرند.  
برگزاری همایش‏‎های آموزشی، بوت کمپ و… از سایر مواردی بود که مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در خصوص ششمین «شهردخت» پایتخت به آن اشاره کرد.