افزایش تاب آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی است



به گزارش برنا، محمد طیب صحرایی در نشست شورای هیات اندیشه ورز اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به نیاز جامعه به اقدامات پژوهشی، تحقیقاتی و علمی برای حرکت به سمت بالندگی بیشتر اظهار کرد: هریک از اعضای جامعه دانشگاهی استان می توانند در برنامه های توسعه ای استان نقش موثری ایفاء کنند و این موضوع طی چندین مراسم و نشست های مختلف با دانشگاهیان و اساتید علمی برای عینیت بخشیدن به همکاری و مشارکت شان بیان و تاکید شده است.

وی تصریح کرد: همه باید با همکاری و همدلی تلاش کنیم تا استان به صورت عالمانه و مجاهدانه برای رسیدن به پیشرفت و بالندگی روزافزون اداره شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هر کدام از مسائل و آسیب های اجتماعی با حضور و مشارکت جامعه دانشگاهی بهتر و دقیق تر رفع می شود از این رو برای کمک به استان، اجرای طرح های علمی و تحقیقاتی برای ما بسیار مهم و ارزشمند است.

صحرایی با تاکید بر ارائه راهکارها و طرح های مختلف در راستای ارتقاء بهره وری در اجرای برنامه ها با نگاه علمی و دانشگاهی گفت: دانشگاه ها می توانند کمک مناسبی به بهره وری و استفاده بهینه از امکانات و منابع داشته باشند ضمن آنکه می توانند به افزایش تاب آوری اجتماعی در جامعه نیز با راهکارهای علمی خود کمک کنند.

وی عنوان کرد: افزایش تاب آوری اجتماعی در جامعه نیازمند راهکار علمی همراه با ارئه آموزش است.

استاندار کرمانشاه گفت: برای حل مشکلات جامعه نیازمند نسخه دانشگاهی هستیم و از جامعه دانشگاهی می خواهیم که با مشخص کردن چندین اولویت مهم، نظرات و راهکارهای عملیاتی و علمی خود را به دفتر امور اجتماعی استانداری اعلام کنند.

بخوانید:  شغل جدید مازیار لرستانی مشخص شد + فیلم

وی در پایان افزود: با مشخص کردن چندین اولویت و با همکاری جامعه دانشگاهی می توانیم به حل مساله با نگاه علمی برسیم و به طور قطع حرکت در این مسیر اثرگذار و نتیجه بخش خواهد بود.



منبع