افزایش نیروی کارگری شهرداری رشت

کریمی کرنق با مخاطب قرار دادن شهردار رشت بیان کرد: از شهردار رشت تقاضا دارم این موضوع را بررسی کنند تا در صورت نیاز در بودجه سال آینده شهرداری رشت به منظور تقویت این مبحث اقدامات لازم انجام شودو هدف تمامی اعضای شورا داشتن شهری پاک است.

به گزارش خبرگاری برنا از گیلان ، حسن کریمی کرنق در یکصد و پنجمین  جلسه شورای شهر رشت  با اشاره به اینکه با توجه به مشکلاتی که در حوزه رفت و روب رشت وجود دارد بنده و دیگر همکارانم بارها تذکر دادیم اظهار کرد: متاسفانه پیگیری های لازم انجام نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس استانداردها هر ۲۳ هزار متر مربع به یک رفتگر نیاز دارد افزود: شهر رشت با وسعت ۱۸۰ کیلومتر مربع و جمعیت حدود هشتصد هزار نفر به بیش از هفت هزار کارگر در این حوزه نیاز دارد اما تعداد کارگران کل پنج منطقه شهرداری رشت حدود ۶۰۰ نفر است و باید در این باره بازنگری شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در تعداد نیروهای کارگری طی سال‌های اخیر تغییری مشاهده نشده است تصریح کرد: یقینا با توجه به گسترش شهرنشینی و توسعه محلات و خیابان های شهر ، تعداد نیروهای کارگری با نیاز فعلی شهر همخوانی ندارد و لازمه این موضوع بازنگری در تعداد کارگران شاغل در این حوزه است .

عضو شورای رشت با بیان اینکه در این دوره از عمر شورا مشکلات سراوان با همت مسئولین ، شهردار و اعضای شورا رو به کاهش است افزود: متاسفانه در موضوع زباله سوز که نیاز شهر محسوب می شود هنوز اقدامی انجام نشده است و اخیرا نمایندگان مردم رشت در این باره پیگیری هایی انجام دادند که جای تقدیر دارد.

بخوانید:  آنچه امروز در خانه ملت گذشت/ از بررسی طرح اصلاح قانون اداره مدارس غیرانتفاعی تا قول قالیباف برای بررسی لایحه ارتقا امنیت زنان

 

انتهای پیام/



منبع

کریمی کرنق با بیان اینکه بارها شنیده ام که به واسطه کمبود نیروی کارگر، شرکت های پیمانکار، کارگران و رانندگانی که د  حوزه رفت و روب در شیفت روز مشغول به فعالیت بوده اند را  بالاجبار مشغول به ادامه کار در شیفت های شب نیز می کنند افزود: این موضوع منجر به اعتراض و نارضایتی در بین کارگران شده است و یقینا این مهم در  کیفیت فعالیت کارگران تاثیر گذار است.

وی به تبدیل وضعیت برخی از کارگران حوزه رفت و روب شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:این موضوع منجر به خالی شدن پُست های رفتگری در سطح شهر و در نتیجه عدم نظافت مناسب و جمع آوری زباله ها شده است و نارضایتی شهروندان در این باره به گوش می رسدو متاسفانه در برخی از محلات رشت نظافت و رفت و روب به کندی و هر چند روز یک با  انجام می شود.