در این مطالعه، احساسات کلی هر مشتری (مثبت یا منفی) نسبت به هر یک از دستههای سفر هوایی تعیین شد. محققان بر این باورند که بینشهای به دست آمده به خطوط هوایی فرصتی برای به دست آوردن درک قوی تری از دیدگاهها و تجربیات مشتریانشان میدهد.
|
|
کد خبر:
۱۴۵۴۰۶۳
شاران سرینیواس، استادیار دپارتمان مهندسی صنایع و سیستمها و پژوهشگر دپارتمان بازاریابی، در مطالعات خود از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل نزدیک به ۴۰۰ هزار نظر سنجی بررسی رضایت مشتری شش شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکا استفاده کرد. او پس از مرتب سازی تمام این اطلاعات، الگوریتمهایی را توسعه داد که قادر به شناسایی رایجترین موضوعات ذکر شده در بازخورد مشتریان هستند.
آیا این خبر مفید بود؟
این برنامه کامپیوتری با استفاده از نتایج هزاران نظرسنجی برای شناسایی نقاط ضعف خطوط هوایی، ۱۱ راهکار را برای ایجاد رضایت بیشتر مشتریان خطوط هوایی در سراسر جهان کشف کرد.
نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف
خبرگزاری برنا؛ خطوط هوایی همواره تلاش میکنند مشکلات متعدد موجود در هماهنگی انجام سفر را کاهش دهند. در این میان تحقیقات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که توسط پژوهشگران دانشگاه میسوری انجام شد، ممکن است راه حلی با تکنولوژی بالا برای تمام مشکلات خطوط هوایی داشته باشد.
نتایج این مطالعه نشان میدهد که بیشتر بازخوردهای منفی حول محور گم شدن چمدان، صندلیهای تنگ و ناراحت کننده و لغو پرواز است. نکته مثبت تر، این است که مشتریان تمایل دارند از سرگرمی در پرواز، خدمات کارکنان زمینی و کابین و خدمات بخش درجه یک و بیزینس قدردانی کنند.
بر اساس این مطالعه، ۱۱ پیشنهاد هوش مصنوعی در مورد چگونگی بهبود تجربه مشتریان خطوط هوایی به شرح زیر است:
- برای بهبود راحتی، ترکیب صندلی انعطاف پذیرتری را اجرا کنید.
- فرآیند ضد عفونی کردن سرویسهای بهداشتی داخل هواپیما را به صورت خودکار انجام دهید.
- طراحی مجدد کابینهای بار بالای سر مسافران.
- محیط کابین شخصی سازیشدهتر را با قابلیتهای تنظیم ارتفاع و دمای صندلی پیاده سازی کنید.
- از مدلهای تحلیلی برای بهینه سازی برنامه پرواز و بافرهای زمانی بین پروازها استفاده کنید.
- از یک رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی برای نظارت و اطمینان از سلامت تجهیزات استفاده کنید.
- یک خط مشی رزرو انعطاف پذیرتر (بدون هزینه لغو، بدون هزینه تغییر، اطلاعات اولیه در مورد هزینه ها) معرفی کنید.
- شفاف سازی وظایف، بازخورد مبتنی بر عملکرد و تمجید اجتماعی را به نمایندگان فروش بلیط ارائه دهید. این موضوع باید به بهبود روحیه و تعامل با مشتریان کمک کند.
- با استفاده از تگهای RFID به جای تگهای بارکد معمولی، سیستمهای ردیابی چمدانهای دقیق تری را نصب کنید.
- به روزرسانیهای مکرر و خودکار مرتبط با چمدانها را به تلفنهای مسافران ارائه دهید.
- از سیستمهای بیومتریک و فناوری بلاک چین برای رفع نیاز به ارائه چندین سند شناسایی در چندین ایست بازرسی در فرودگاه استفاده کنید. این امر باعث میشود مسافران نیازی به نشان دادن کارت پرواز، گذرنامه و کارت شناسایی نداشته باشند.
|