افزایش ۱۹ درصدی صادرات گمرکات خوزستان طی ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ / دولت سیزدهم احیا کننده بازارچه های مرزی


|





منبع معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان افزود: صادرات کالاهای غیرنفتی از پایانه مرزی شلمچه نیز به وزن ۱/۴ میلیون تومان و ارزش ۲۴۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه از نظر وزنی ۴۹ درصد و از نظر ارزشی هشت درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان گفت: از رشد 19 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات خوزستان طی هفت ماه ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


آقا فتوحی اضافه کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات خوزستان طی هفت ماهه ۱۴۰۱، به وزن ۹/۹ میلیون تن و به ارزش ۴/۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسوول اقتصادی استان توضیح داد: یکی دیگر از فعالیت های که در دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط انجام شده، آغاز فرآیند صادرات از بازارچه مرزی اروندکنار از اواخر سال ۱۴۰۰(پس از ۶ سال تعطیلی) است، به طوری که تا کنون ۳۵۶ تُن انواع آبزیان به ارزش بیش از یک میلیارد و  ۱۶٠ دلار بوده است.


آیا این خبر مفید بود؟