افزایش ۴۹ درصدی واردات گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران


آیا این خبر مفید بود؟

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، حسین عباس‌نژاد در تشریح آخرین وضعیت واردات و تخلیه کالای اساسی در بندرشهید رجایی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون و ۷۷ هزار و ۳۲۷ تن کالای اساسی از طریق ۳۹ فروند کشتی در بندر شهید رجایی تخلیه و به استانها مقصد منتقل شده است.


افزایش ۴۹ درصدی واردات گندم در بزرگترین بندر تجاری ایران

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت : در حال حاضر ۲ کشتی شامل ۴۱ هزار و ۸۳۷ تن روغن خوراکی و ۶۷ هزار و ۹۷۰ تن گندم نیز در اسکله‌های بندر شهید رجایی در حال تخلیه کالاهای خود هستند.






منبع

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۹ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده‌اند و درحال حاضر ۲ کشتی روغن و گندم در حال تخلیه هستند.

انتهای پیام

وی ادامه داد : همچنین در این بازه زمانی ، ۲۰ شناور حامل محصول گندم به مجموع تناژ یک میلیون و ۲۷۶ هزار و ۲۲۳ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که در این بخش ۴۹ درصد افزایش به ثبت رسیده است .

به گفته وی ؛ در لنگرگاه بندرعباس نیز ۱۲ فروند کشتی شامل هشت کشتی گندم ، ۲ کشتی ذرت و  ۲ فروند کشتی جو به مجموع تناژ ۷۵۴ هزار و ۳۹۶ تن وجود دارد که پس از انجام فرآیند اسنادی خود و آمادگی صاحبان کالا در کوتاه ترین زمان ممکن کشتی‌ها در اسکله‌های اختصاصی پهلودهی می‌شوند.

بخوانید:  گل اول ایران به روسیه توسط مهدی طارمی از روی نقطه پنالتی