افزایش ۶۴ درصدی درآمد صادرات گاز/ بهره‌برداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید

وی گفت: احداث و بهره برداری از ۱۴۳۹۶ کیلومتر شبکه شهری و روستایی، نصب ۳۳۵۷۲۶ انشعاب بهرهمندی ۶ شهر و ۱۴۸۰ روستا از گاز طبیعی در راستای افزایش رفاه و آسایش مردم و حمایت از تولید و صنایع گازرسانی به ۶ نیروگاه جدید( آرین زنجان، پاسارگارد قشم، بهین پالایش قشم، ماهتاب کیش، آب و برق ماهتابه و هنگام با هدف حفظ محیط زیستند، تامین سوخت نیروگاهها و جلوگیری از قطع جریان برق کشور از دیگر فعالیت‌ها است.

چگینی افزود:بهرمندی ۱۱۳۰ واحد صنعتی کشور از انرژی گاز طبیعی در راستای حمایت از تولید و اشتغال آفرینی نیز از جمله کارهای دیگر است.

چگینی گفت: احداث و بهرهبرداری از ۵۰۳ کیلومتر خطوط انتقال گاز جدید و افزایش پایداری و انعطاف عملیاتی شبکه از جمله کارهای انجام شده است.

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف



منبع

 مدیر عامل شرکت ملی گاز افزود: تعویض پوشش بیش از ۷۳۵۰ کدومتر خطوط فشار قوی و انجام پیگرانی هوشمند و تمیز کننده خطوط انتقال به میزان ۵۸۰۰ کیلومتر از دیگر فعالیت‌ها است.

مطالعه امکان سنجی چهار گانه برای بازیابی انرژی از طریق تغییر سیکل توربین ها از ساده و همچنین

 استفاده از معماری بومی در احداث مرکز بهره برداری زاهدان از دیگر فعالیت‌های انجام شده است

چگینی ادامه داد: احداث و بهرهبرداری از ۲ ایستگاه کنترل فشار بر روی خط هفتم سراسری و احداث ۳ مرکز تعمیراتی و بهره برداری از دیگر فعالیت‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مجید چگنی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز در مراسم بهره‌برداری و کلنگ زنی ۶۰۹۶ پروژه پیرامون عملکرد این ارگان گفت: رسیدن به توان بهره مندی از ظرفیت اسمی فرآورش گاز طبیعی در پالایشگاه‌ها و تأسیسات نمزدایی شرکت ملی گاز ایران به میزان ۱۰۳۰ میلیون متر مکعب یکی از آن‌هاست .

بخوانید:  پیام تبریک باشگاه فولاد خوزستان درپی صعود استقلال خوزستان به رقابت های لیگ برتر

وی همچنین گفت: انجام به هنگام بیش از ۱۴۰ موردتعمیرات توربو کمپرسورهای فعال بر روی شبکه انتقال گاز کشور که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: توجه ویژه به مسؤلیتهای اجتماعی با اصلاح ۲۶ هزار واحد موتورخانه مشترکین به صورت رایگان راه اندازی سامانه هوشمندسازی موتورخانه، تعویض موتورخانه های فرسوده و تعویض اتصالات ۲۰۰ هزار رگلاتور دچار نشتی از فعالیت‌های مهم دیگری است.

آیا این خبر مفید بود؟

چگینی گفت: پیش امکان سنجی ذخیره سازی گاز طبیعی در میادین مختار، قزل تپه، مطالعه طرح توسعه ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه فاز ۲ وسراجه از جمله فعالیت‌های دیگر است.

وی همچنین با اشاره به ارتقای جایگان ایران در زمینه تجارت کار با ثبت رکورد بالاترین میزان فروش میعانات گازی در ۳سال اخیر گفت:  افزایش ۶۴ درصدی درآمدهای صادرات گاز افزایش ۱۱ درصدی حجم صادرات گاز به ترکیه، ادامه مذاکرات برای افزایش میزان صادرات گاز، وصول حدود ۱/۶ میلیارد دلار بابت طلب گاز ایران از عراق، افزایش ۱۳۸ درصدی سوآپ گاز، استمرار تهاتر گاز با برق کشور ارمنستان و انجام مذاکرات با کشورهای مختلف با اولویت کشورهای همسایه جهت افزایش سهم ایران در بازار بین المللی گاز از مهم‌ترین فعالیت‌های دیگر است.

انتهای پیام/

وی افزود: احداث و راه اندازی ۲ تأسیسات عظیم تقویت فشار گاز بر روی خط هشتم سراسری و افزایش پایداری برداری شبکه گاز از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی با اشاره به عناوین بخشی از فعالیت های شرکت ملی گاز ایران در حوزه تولید دانش بنیان گفت:  برای نخستین بار افتتاح پارک گوگردی گنبدی (یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی کمک به جلوگیری,

بخوانید:  25سال علی (ع) خانه نشین شد/ نماهنگ نهج البلاغه با نوای علی اکبر حائری