افق آینده محور مقاومت محور اصلی اولین سخنرانی سید عزیز مقاومت

طرح این گزاره برای تبیین علت عملیات حماس به آن معنی بود که مردم فلسطین از موضع دفاعی و برای احقاق حق خود اقدام کرده‌اند و نه از موضع تهاجمی. سید عزیز مقاومت هم این خط را به نوع دیگری پیگیری کرد و عملکرد حزب‌الله لبنان در قبال وضعیت بحرانی در سرزمین‌های اشغالی را به اقدامات صهیونیست‌ها و حامی اصلی آنان- آمریکا مرتبط کرد. به عبارت دیگر، سیدحسن نصرالله توپ را در زمین دشمن قرار داد، ضریب انعطاف‌پذیری مقاومت لبنان را افزایش داد و دست استراتژیست‌های مقاومت را برای انتخاب گزینه و زمان مناسب اقدام باز نگه داشت و البته به افکار عمومی نشان داد که برخلاف تبلیغات غرب و اسرائیل، جبهه مقاومت به دنبال توسعه درگیری نیست و برچسب ستیزه‌جو شایسته نتانیاهو و شرکای اوست!

به گزارش خبرگزاری برنا، سعید شهرابی فراهانی مدیر مرکز پژوهش و مطالعات انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی؛ سیدحسن نصرالله به عنوان سرپرست مقاومت اسلامی در لبنان، نه‌تن‌ها تکلیفی برای اجابت توقعات نابجا، متوهمانه و حتی مشکوک برخی از جریان‌های سیاسی ندارد؛ بلکه سخنرانی وی تلاشی بود برای حاکم کردن عقلانیت مکتب مقاومت بر امواج متلاطم عواطف و احساساتی که از جنایات مکرر صهیونیست‌ها متلاطم و برافروخته شده‌اند.

بلافاصله پس از اعلام زمان سخنرانی سید عزیز مقاومت، برخی از تحلیل‌های اطلاعاتی حتی پا را فراتر گذاشته و استدلال می‌کردند که اصلاً بخشی از موفقیت مقاومت فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی ناشی از بازی بدون توپ حزب الله لبنان (همان استراتژی یک لنگه پا نگه داشتن صهیونیست‌ها) بوده است. پس حالا که این سیستم کار می‌کند و جواب می‌دهد، تیم طراحی به آن دست نمی‌زند و سیدحسن نیز باز هم در سخنرانی علنی خود بر آن صحه خواهد گذاشت تا قدرت طراحی استراتژیک حزب‌الله و درستی برآورد‌های تیم طراحانش را به رخ آمریکا، انگلستان و فرانسه بکشد.

بخوانید:  تلاش ما حضور افراد با توان ها و تخصص های مختلف در جمع خیرین است

استراتژی طراحان حزب‌الله لبنان برای «یک لنگه پا نگه داشتن» صهیونیست‌ها، نه حرف جدیدی بود و نه مطلب عجیبی، بلکه قبلاً هم به صراحت و آشکارا توسط سیدحسن نصرالله اعلام شده بود. این موضوع هم برای میز‌های اطلاعاتی موساد، سیا و MI ۶ مشخص بود و هم کارشناسان تحلیل و بررسی در نهاد‌های اطلاعاتی جبهه مقاومت و به ویژه جمهوری اسلامی ایران، روی زوایای مختلف آن کار می‌کردند.

سیدحسن نصرالله برای غوطه‌ور کردن تحلیلگران اطلاعاتی سرویس‌های جنایتکار سه‌قلو در ابهام، ترفندی ساده، ولی هوشمندانه‌ای را بکار برد که در همان روز‌های ابتدایی نبرد توسط مرشد اعلام شد: مقصر اصلی دریافت این ضربه هولناک، خود صهیونیست‌ها و رفتارشان نسبت مردم و قضیه فلسطین است.

افق آینده محور مقاومت محور اصلی اولین سخنرانی سید عزیز مقاومت

افق دید سیدحسن نصرالله سال‌های آینده را در نظر گرفته که در آن مقدرات دو ملت فلسطین و لبنان به عنوان همسایگان دائمی به هم گره می‌خورد.

البته این نکته‌ای عمیق بود که سطحی‌نگر‌ها و هیجان‌زدگان به آن دسترسی نداشتند و ستون پنجم و نفوذی‌هایی که به دنبال درگیر کردن عجولانه سرفرماندهی جبهه مقاومت و حزب‌الله لبنان بودند، دستورالعمل مناسبی برای بدل زدن به آن در اختیارشان قرار نگرفته بود!

سخنرانی سیدحسن نصرالله از آن رو استراتژیک بود که مواضع وی و حزب‌الله می‌تواند سمت و سوی متفاوتی به طوفان الاقصی بدهد. سیدحسن مباحثش را به عنوان مسئول مقاومت لبنان مطرح کرد؛ با در نظر گرفتن مقتضیات، الزامات، مقدورات و محذورات مقاومت لبنان که مسیر شکست دادن صهیونیست‌های تا بن دندان مسلح را نزدیک به دو دهه قبل پیموده است.

انتهای پیام/



منبع

خط مشی سیدحسن نصرالله نشان داد که او لبنان و فلسطین را در کنار هم می‌بیند و تک بعدی به ماجرا نگاه نمی‌کند (فقط لبنان یا فقط فلسطین).