اقتصاد گیلان با حمایت از تولید و توسعه صادرات رونق می یابد

وی صدور 128 مجوز سرمایه گذاری و شناسایی 256 عرصه سرمایه گذاری در گیلان بر اساس توانمندی های موجود در نقاط مختلف استان را گامی در مسیر تسهیل سرمایه گذاری خواند و گفت: این مهم برای اولین بار در گیلان محقق شده است.

دکتر عباسی با انتقاد از عملکرد برخی بانک ها به جهت تمرکز اعتبارات در تهران ، تصریح کرد: بانک ها باید نسبت به تامین و توزیع عادلانه اعتبارات و تسهیلات و همراهی بهتر با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اهتمام ورزند.

در این نشست که معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل حوزه استاندار و تعدادی از مدیران ستادی استانداری گیلان حضور داشتند، سیدکاظم دلخوش، نماینده صومعه سرا و رئیس مجمع نمایندگان گیلان، جبار کوچکی نژاد، از نمایندگان شهرستان های رشت و خمام و حسن محمدیاری، نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نقطه نظرات خود را ارائه کردند

استاندار گیلان مولدسازی تولید و تغییر وضعیت واحدهای راکد و  نیمه فعال به فعال را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و یادآور شد: با راه اندازی واحدهای راکد مقدار میزان قابل توجهی از تعهد اشتغال استان در دولت سیزدهم اجرایی می شود.

وی با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های صنعت و معدن و توسعه فضا کسب و کار در گیلان، گفت: شرایط مناسبی  در زمینه سرمایه گذاری  بخش خصوصی با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی، در گیلان با تقویت اقتصاد دریا، اقتصاد گردشگری و اقتصاد کشاورزی وجود دارد که باید مورد توجه و حمایت بیشتر قرار گیرد.

انتهای پیام/



منبع

وزیر اقتصاد بانک ها را موظف عمل به تعهدات خود در حوزه تسهیلات به خصوص در بخش اشتغال و تولید دانست و گفت: اگر مدیران منطقه‌ای نسبت به عمل و تخلف بانک‌ها بی توجهی کنند باید مورد برخورد جدی قرار گیرند.

بخوانید:  توانایی ایران در تبدیل شدن به غول CNG جهان
وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در این دیدار، بیشترین نارضایتی و شکایت مردم را در حوزه مالیاتی ، بانکی و گمرکی عنوان کرد و گفت: دولت به دنبال کاهش این نگرانی است و به زودی این دغدغه ها برطرف می شود.

سید احسان خاندوزی با تاکید بر ضرورت سرعت بخشیدن به اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور اظهار داشت:  مصوبات سفررئیس جمهور باید به ثمر برسد.

خاندوزی درباره تسهیلات بانکی اظهار داشت: در پرداخت تسهیلات با تنگناهایی مواجه هستیم و دولت به دلیل اینکه به دنبال کنترل افزایش نقدینگی است، در این بخش با حساسیت بیشتری رفتار می کند.

وی اظهار داشت:  اقدامات خوبی در گیلان صورت گرفته و فعالیت‌های خوبی هم شروع شده و گام های پایانی آن باقی مانده است اما در خصوص ابلاغ و بخشی از اعتبارات سفر رئیس جمهور همچنان بانک های استان فاقد ظرفیت‌های لازم بودند و منتظرند تا ابلاغیه صورت بگیرد و بتوانند از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز (شنبه) در دیدار با وزیر امور  اقتصاد و دارایی با تشریح روند توسعه اقتصادی در استان، به اقدامات صورت گرفته در گیلان با هدف رونق اقتصادی اشاره کرد و افزود: اقتصاد داخلی نقش تعیین کننده ای در توسعه پایدار دارد.

وی از وزیر اقتصاد خواست با توجه به احصاء مشکلات بخش تولید و اقتصاد استان بزودی جلسه ای عملیاتی با حضور وی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و متولیان امر در تهران برگزار و مصوبات و دستورات لازم جهت تسهیل در روند اجرا، ابلاغ شود.

بخوانید:  رونمایی و نمایش آخرین تجهیزات و ادوات در رژه روز ارتش/ از رژه پهپادهای کمان و مهاجر تا تانکبر کیان و سامانه پدافندی ارتفاع پست مجید

 

وی همچنین بیان کرد: در سالی که بنام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، وفاق و همدلی خوبی بین مسئولان استانی در جهت رفع مشکلات مردم از جمله تولید و اشتغال وجود دارد.