امکانات ملی و استانی برای خدمات رسانی به مردم خوی بسیج شده است

 



منبع

وی در ادامه ضمن قدردانی از خدمات  کادرهای درمان به آسیب دیدگان زلزله، افزود: ۱۴۰۰ نفر مصدوم زمین لرزه اخیر به مراکز درمانی انتقال یافتند که از این تعداد ۱۵۰ نفر به مراکز درمانی شهرهای دیگر استان منتقل شده و ۷۶ نفر نیز بستری شدند.

وی همچنین با رد شایعات، پیش بینی زمین لرزه را غیرممکن دانسته و اضافه کرد: از ظرفیت علمی دانشگاه تهران و ارومیه برای مطالعات زمین شناسی در منطقه، استفاده خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی به تاثیر منفی شایعات در روند خدمات رسانی نیز اشاره کرده و گفت: با گسترش شایعات، در کنار ارائه خدمات به زلزله زدگان، با خروج مردم از شهرستان خوی روبرو بودیم که مشکلاتی را در روندی خدمات رسانی ایجاد کرده بود.

استاندار آذربایجان غربی به زمین لرزه ۲۸ دی ماه شهرستان خوی نیز اشاره کرده و افزود: در این زلزله نیز ۳۷۰ واحد تخریب کامل و ۳۶۰۰ واحد خسارت دیده بودند که عملیات آواربرداری و بازسازی این واحدها با مشارکت دستگاههای مختلف آغاز شده است.

وی در ادامه از اصحاب رسانه و صداوسیما تشکر کرده و افزود: رسانه های دلسوز، در تنویر افکار عمومی، اطلاع رسانی شفاف و مقابله با شایعات و توطئه های دشمن، نقش ارزشمندی در این مدت داشته اند.

32925f1e-643d-4557-8866-94735ac1fbea

 

وی همچنین با اشاره به بازسازی ۷۰ درصدی واحدهای تخریب شده ۱۲ روستا در زلزله نخست شهرستان خوی، خاطرنشان کرد: با مصوبه دولت، ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای تخریب کامل شده، ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای واحدهای شهری تخریب شده، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای روستایی و ۲۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات برای واحدهای دامی در نظر گرفته شد.

بخوانید:  آغاز رقابتهای ورزشی دانش آموزان دختر کهگیلویه و بویراحمد در آستانه هفته معلم

خبرنگار : علی غیور

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌ غربی،محمدصادق معتمدیان شب گذشته در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی با اشاره به زمین لرزه ۱۳ مهر شهرستان خوی، افزود: در این زلزله، ۱۱۰۰ واحد مسکونی با تخریب کامل، ۴۲۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده و ۵۲۳ واحد دامی تخریب شده داشتیم.

معتمدیان در پایان با اعلام اینکه با تمام توان در کنار مردم شهرستان خوی هستیم، گفت: عشق و همدلی تمامی نهادها و دستگاهها برای کاهش آلام مردم خوی، روند بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی را تسریع خواهد کرد.

معتمدیان به کمک های مردمی ارسالی از سراسر کشور نیز اشاره کرده و افزود: دولت و دستگاههای اجرایی، نهادهای حاکمیتی و نیروهای مسلح در کنار گروههای مردمی، سه ضلع اصلی خدمات رسانی به زلزله زدگان شهرستان خوی بوده و همدلی بی نظیری را در این مدت خلق کردند.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در تسریع روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، افزود: مالکین واحدهای تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری ها و دهیاری ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می شود فرایند بازسازی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.

معتمدیان در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز آواربرداری در مناطق زلزله شهرستان خوی همزمان با سفر رئیس جمهور، گفت: بنیاد مسکن، بازسازی شهر خوی را به استان زنجان، شهر فیرورق را به استان آذربایجان شرقی و بازسازی مناطق روستایی را نیز به استان آذربایجان غربی سپرده است.

بخوانید:  بهترین غذا‌ها برای رشد سریع مو‌ها چیست؟

معتمدیان همچنین با اشاره به زمین لرزه ۸ بهمن ماه شهرستان خوی، اضافه کرد: عملیات امداد و نجات از دقایق اولیه و با همکاری دستگاههای اجرایی، نهادها و ستاد مدیریت بحران، در کمتر از ۵ ساعت انجام شد.

استاندار آذربایجان غربی از تعیین ۵ درصد سهمیه برای دانش آموزان شهرستان خوی جهت شرکت در کنکور خبر داده و تصریح کرد: خانوارهایی که منزلشان تخریب نشده، به شایعات توجه نکنند و به منزل خود بازگشته و اسکان یابند.

ba6589f7-c0c9-4f6f-bb78-2eea33aab1d0

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر ضرورت همکاری و مشارکت مردم در تسریع روند آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله زده، افزود: مالکین واحدهای تخریب شده در شهرستان خوی، جهت صدور پروانه به شهرداری ها و دهیاری ها مراجعه خواهند کرد و با مدیریت زمان، تلاش می شود فرایند بازسازی در ۶ ماه آینده خاتمه یابد.