امکان تولید ۲ برابری محصولات کشاورزی با مدیریت مصرف آب

محرابیان در ادامه با تاکید بر اینکه وزارت نیرو آب را در جهت اجرای سیاست‎‌های الگوی کشت توزیع می‌کند، افزود: امروز نظام‌های مصرف آب در جهان از شیوه‌های نوینی بهره‌ می‌برد، یکی از این شیوه‌ها آبیاری زیرسطحی است. در این روش میزان هدررفت آب به حداقل ممکن می‌رسد، این مهم باید در راستای مدیریت مصرف آب انجام شود.


|

امکان تولید ۲ برابری محصولات کشاورزی با مدیریت مصرف آب

وی با تاکید بر رعایت الگوی کشت متناسب با اقلیم و نیازها و شرایط کشور، تصریح کرد: باید بتوانیم با مدیریت مصرف و بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری با آب کمتر محصول بیشتری تولید کنیم.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف





منبع


وزیر نیرو تاکید کرد: چنانچه آب در این بخش به درستی مدیریت شود، امکان تولید دو برابری محصولات کشاورزی میسر می‌شود؛ این امر به معنای رشد اقتصاد، رشد تولید و اشتغال بیشتر است که با رفع شدن تنش‌های آبی در بخش کشاورزی همراه است.

بخوانید:  وزیر نفت: مردم به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: در آبیاری سطحی، قطره‌ای و تحت فشار بخش قابل توجهی از آب تبخیر و بخش قابل توجهی وارد زمین می‌شود، در این بین خاک به ارتفاع یک متر نمناک شده، بخش زیادی از این آب هدر می‌رود و فقط بخش اندکی از آن سهم تغذیه گیاه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در این زمینه افزود: در بررسی و تحقیقات دقیق علمی کارشناسان این نتیجه حاصل شد که با مصرف کمتر از یک دوم آب فعلی در بخش کشاورزی، امکان تولید همین میزان محصول فراهم می‌شود.

وزیر نیرو با انتقاد از اقدامات انجام شده برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی، گفت: به منظور مدیریت مصرف آب و افزایش بازدهی بخش کشاورزی اقداماتی انجام شده اما در خور و آن‌طور که باید اثربخش نبوده است، باید با مصرف آب کمتر محصولات استراتژیک کشور و نیز محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر کشت و تولید شود.


آیا این خبر مفید بود؟