انتخاب سکاندار هیئت ورزش دانش آموزی خراسان جنوبی برای 4 سال

 

 

 ربیعی افزود: معتقدم که کار قهرمانی از آموزش و پرورش و دبستان باید شروع شود و با وجود مخالفت های که شد از هیئت دانش آموزی خراسان جنوبی حمایت می کنیم. وی خاطر نشان کرد: یکی از ضعف های موجود در گذشته عدم وجود تعامل بین آموزش و پرورش و ورزش جوانان بوده است و ورزش و جوانان باید ادامه دهنده کار آموزش و پرورش باشد.

 

به گفته وی در پنج شهرستان استان آموزش و پرورش استخر دارد و استخر نهبندان در حال بهسازی است و در مرکز استان هم آموزش و پرورش استخر شنا ندارد که قرار شده دانش آموزان بیرجندی از استخر های ورزش و جوانان استفاده کنند. در ادامه رای گیری با حضور 23 نفر عضو این مجمع انجام شد و سید حامد حسینی با 23 رای برای مدت چهار سال سکاندار هیئت ورزش دانش آموزی استان شد و معصومه رضایی به عنوان نائب رئیس، حسین نوفرستی خزانه دار، مهدی گلدانی مقدم ، حمید رضا رخشانی و ملیحه نصر آبادی هم به عنوان عضو هیئت رئیسه توسط اعضای مجمع انتخاب شدند.

خبرنگار:مرضیه شهریاری



منبع

وی خاطرنشان کرد: پتانسیل خوبی در استان وجود دارد اما نیاز به توجه بیشتر به استان های کم برخوردار مانند خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به این که منظم نبودن پرواز ها سبب شد که دو بار سفر وزیر ورزش و جوانان به استان کنسل شود ، گفت: در استان های دیگر حامیان مالی خوبی وجود دارد اما این شرایط در خراسان جنوبی وجود ندارد.

بخوانید:  کاهش ۱۴ درصدی روز‌های آلوده سال ۱۴۰۲

 

به گفته وی با تغییر در پایگاه قهرمانی به پایگاه استعداد یابی تبدیل خواهد شد.

 

 

 ربیعی تصریح کرد: در حوزه ورزش دانش آموزی نگاه در آمد زایی نداریم و با وجود مخالفت های که می شود به این هیئت کمک خواهیم کرد.

به گفته مهدی گلدانی مقدم سال گذشته برای مسابقات فرهنگیان تنها 100 میلیون تومان اختصاص یافت که در نهایت به 90 میلیون تومان رسید و اعزام 140 ورزشکار با این میزان اعتبار کار خیلی سختی بود که منجر به هزینه کرد 300 میلیون تومان شد.

 

 سید حامد حسینی تنها کاندید انتخاب رئیس هیئت ورزش دانش آموزی استان هم با اشاره به سوابقش در خصوص برنامه هایش برای تصدی این مسئولیت گفت: برنامه های هیئت هم سو با برنامه های وزارت آموزش و پرورش در این زمینه خواهد بود.

 

وی خاطر نشان کرد: اولویت اولم توانمند سازی نیروهای تربیت بدنی با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز خواهد بود. وی تصریح کرد: به آموزش آموزگاران پایه توجه ویژه ای خواهیم داشت و از نیروهای توانمند در بدنه هیئت هم استفاده خواهیم کرد.

 

 حسینی متذکر شد: اعتبار خیلی خوبی هم مدیر کل ورزش و جوانان برای اجرای طرح استعداد یابی در مقطع ابتدایی به این هیئت داده است. وی یاد آور شد 17 هزار دانش آموز در مسابقات دانش آموزی استان در مقطع متوسطه شرکت کردند و اجرای این برنامه را برای مقطع ابتدایی هم خواهیم داشت.

 به گفته موسوی توجه بیشتری هم باید نسبت به بازی های الکترونیکی در بخش دانش آموزی استان انجام شود. در ادامه تعدادی از اعضای مجمع در به بیان نظرات خود در زمینه وجود استعداد های فراوان ، ضرورت حضور بیشتر مربیان و ورزشکاران خراسان جنوبی در اردوهای تیم ملی، برگزاری دوره های مربیگری در خراسان جنوبی ، به وجود آمدن مشکل با قرعه کشی در مسابقات هندبال دانش آموزی کشور، نبود معلم تربیت بدنی در سال تحصیلی جاری در مقطع ابتدایی ، برگزاری یک دوره آموزشی داوری و مربیگری در استان با تخفیف 50 درصدی ، واگذاری میزبانی مسابقات دانش آموزی به خراسان جنوبی، وجود کمبود در تجهیزات، نبود لیک حرفه ای در استان در رشته دو و میدانی ، مشکل پیست دو و میدانی و ضرورت حمایت مالی و تامین امکانات پرداختند.

بخوانید:  ساخت حسگر زیستی مدرن مبتنی بر میکروفلویدیک در دانشگاه تربیت مدرس

گلدانی مقدم تصریح کرد: دانش آموزان فعال در رشته تنیس روی میز از سالن شهپر می توانتد استفاده کنند و جلسه هم در آینده برای تقدیر از مدال آوران دانش آموز و همکاران فرهنگی برگزار خواهد شد.

 

مسئول بسیج دانش آموزی استان هم گفت: نیاز به سرمایه گذاری بر روی بازی های بومی و محلی استان است.

وی تصریح کرد: همان طوری که ما امکانات ورزش و جوانان را در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهیم، امیدواریم در صورت نیاز به خوابگاه آموزش و پرورش هم همکاری لازم را با ما داشته باشد. نیاز 12 میلیارد تومانی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: زیر ساخت های لازم در استادیوم شهید شهپر بیرجند در حال تکمیل است و حدود 12 میلیارد تومان برای این منظور نیاز است که قول تامین آن را معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش داده است.

 

 

 

انتهای پیام