انتهای پیام/
روند ارزیابی و امتیازدهی به آثار نیز چنین است: در نحوه ارزیابی و امتیازدهی به آثار، علاوه بر شرایط و شاخصهای عمومی ارزیابی محتوا، موضوع و ساختار علمی آثار، موضوعاتی که مواردی چون گسترش مرزهای دانش و فناوری در موضوع و رشته، اثربخشی، حل مسئله و رفع نیازهای علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اثر بخشی ملی یا رفع خلاءهای علمی در موضوع و رشته، بدیع بودن، خلاقیت و نوآوری، تطبیقی و انتقادی بودن، با نظر به عرصههای حکمرانی، سیاستگذاری و سیاستپژوهی و کاربردی بودن را مدنظر داشته باشد در ارزیابی و داوریها امتیاز ویژهای خواهند داشت.
بازه زمانی تدوین و انتشار آثار به مدت یکسال (مهر ۱۴۰۰ تا مهر ۱۴۰۱) در قالبهای کتاب (تصنیف و تألیف)، طرح پژوهشی خاتمهیافته، پایاننامه کارشناسی ارشد (علوم آرشیوی، نسخهشناسی و سندشناسی)، رساله دکتری (تمام محورها) و ایده برتر منتج به تولیدات دانشبنیان یا ارزش اجتماعی تعیین شده است.
۳- مطالعات تاریخ معاصر (پژوهشهای نظری و فلسفه تاریخ، تاریخ شفاهی، مطالعات مبتنی بر سندپژوهی، تاریخ محلی و تاریخ تصویری)
۱- علم اطلاعات و دانششناسی (مدیریت اطلاعات، نظامهای سازماندهی دانش، دادههای پیوندی، کتابخانه دیجیتال، تحول دیجیتال در کتابخانهها با استفاده از علوم داده و هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی در بازیابی اطلاعات)