انتظار درستی نیست که سجادی همه مشکلات را به یکباره حل کند/ عملکرد وزیر ورزش و جوانان قابل دفاع است

وی در ادامه گفت: وقتی اسم 6 هزار پروژه نیمه‌تمام در مجلس می‌آید دوستان ما در کمیسیون بودجه باید یک برنامه‌ریزی خوب برای رفع مشکلات داشته باشند و پروژه‌های نیمه تمام را اولویت‌بندی کنند. رشد ورزش در کشور چه در حوزه قهرمانی و چه حوزه همگانی باعث ایجاد انگیزه در بین مردم می‌شود و زمینه‌ساز ارتقای فرهنگ و سلامت در جامعه خواهد بود. این معیارها برای نظام ما بسیار مهم است و ورزش می‌تواند بسیاری از آنها را پوشش دهد.

انوشیروانی ادامه داد: در استانی که بنده مدیرکل بودم برای پروژه‌ای که 10 میلیارد بودجه نیاز داشت و بضاعت وزارت ورزش برای اتمام این پروژه 500 میلیون تومان بود دیگر نمی‌توان آن پروژه را به اتمام رساند. نمایندگان محترم مجلس در حوزه‌های انتخابیه‌های کشور که از وزیر ورزش و مدیران کل استانی انتظار دارند پروژه‌های نیمه تمام به پایان برسد اول باید آمایش کامل از وضعیت استان‌ها انجام شود و بودجه برای هرکدام از این پروژه‌ها بررسی شود سپس انتظارات‌شان را عنوان کنند.

وی خاطرنشان کرد: سجادی در این مدتی که در وزارت ورزش و جوانان حضور داشته بیشتر از توان خود تلاش کرده تا بتواند اعتبارات را برای تکمیل پروژه‌ها بیشتر کند. در این راستا از ظرفیت خیرین ورزش یار و بخش خصوصی نیز استفاده شد تا برخی از پروژه‌ها به اتمام برسد. این نکاتی که عنوان شد نمونه‌ای از اقدامات موثر وزارت ورزش و جوانان برای اتمام پروژه‌ها بود. نباید یک طرفه به قاضی رفت و اگر آن چیزی که داده‌ایم با آن چیزی که درخواست می‌کنیم در تراز است آن موقع حق اعتراض داریم.

بخوانید:  بارانداز شرکت صادرات و واردات بندرعباس به بهره برداری رسید

وی افزود: در خیلی از حوزه‌ها با توجه به بضاعت اندکی که در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد سجادی و تیم همراهشان توانسته‌اند خیلی تخصصی‌تر و بهتر عمل کنند. در این مدت که بنده افتخار سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری را داشتم شاهد بودم که دکتر سجادی حمایت گسترده‌ای از همه فدراسیون‌ها دارند و واقعا پیگیر مشکلات فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی بودند.

سجاد انوشیروانی، سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص عملکرد سید حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: عملکرد دکتر سجادی در وزارتخانه قابل دفاع است چون اشراف کامل به حوزه قهرمانی دارد. تا پیش از این در وزارتخانه وزیری نداشتیم که تا به این اندازه اطلاعات لازم را از پیشینه ورزش در رشته‌های مختلف داشته باشد. سجادی با بسیاری از پیشکسوتان رشته‌های مختلف آشنایی و ارتباط دارد.

انوشیروانی با اشاره به توفیقات به دست آمده در بحث ورزش همگانی خاطرنشان کرد: در موضوع ورزش همگانی نیز اتفاقات خوبی در این 15 ماه گذشته که دکتر سجادی حضور داشتند رخ داد. وزیر ورزش و جوانان علاوه بر ورزش قهرمانی اشراف کامل به حوزه همگانی نیز دارد و همین دلیل باعث شده که در بسیاری از شاخصه‌ها رشد قابل توجه‌ای داشته باشیم. در کنار این دو حوزه در بخش ورزش بانوان نیز ما در این مدت در بسیاری از رشته‌ها سرآمد بودیم.


آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام//





سرپرست فدراسیون وزنه‌ برداری گفت: سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که دوستان ما در مجلس و کمیسیون بودجه آمایشی از ورزش تاکنون داشته‌اند، آیا توانسته‌ایم مشکلات در استان‌های مختلف در حوزه ورزش را درک کنیم! آیا آمایشی صورت گرفته که مشکلات فدراسیون‌ها و ادارات کل ما در زمینه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شامل چه مواردی است و برای برطرف کردن این کمبودها چه بودجه‌ای باید در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد؟!

بخوانید:  واگذاری پروژه زباله سوز سراوان به سرمایه گذار

وی افزود: اگر این آمایش توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گرفته این انتظار از وزیر ورزش و جوانان انتظار درستی نیست که همه مشکلات به یکباره حل شود. وزارت ورزش و جوانان هرگونه برنامه‌ریزی هم که داشته باشد در نهایت با مشکل کمبود اعتبار مواجه است و نباید برای تغییرات بزرگ انتظار نامعقولی از دکتر سجادی داشته باشیم. همه ارگان‌ها دست به دست هم بدهند و یاری‌گر وزارت ورزش و جوانان باشند و اگر بعد از حمایت کمبودی وجود داشت آن موقع حق اعتراض خواهند داشت.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان اردبیل خاطرنشان ساخت: کل تفاهم‌نامه فدراسیون وزنه برداری با وزارت ورزش و جوانان 11 میلیارد تومان است و این در حالی است که ما تنها برای اعزام ورزشکاران به مسابقات کلمبیا 5 میلیارد تومان هزینه کردیم و در طی سال حدود 8 اعزام مثل مسابقات کلمبیا را داریم.

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری همچنین با اشاره به واکنش و اظهارات برخی نمایندگان مجلس به عملکرد حمید سجادی اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید این موضوع را درنظر داشته باشند که چه امکانات و بودجه‌ای در اختیار دکتر سجادی قرار داده‌اند و طبق آن از مجموعه وزارت ورزش و جوانان انتظار داشته باشند. آن چیزی که وزارت ورزش و جوانان در اختیار دارد و آن انتظاری که نمایندگان دارند باهم همخوانی ندارد.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع