انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز

از هر ایده‌ای در مصرف بهینه گاز استقبال می‌کنیم

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در این نشست با تأکید بر ضرورت تعامل با شرکت گاز استان اظهارکرد: هر ساعت توقف یا تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی می‌تواند مدیریت شهری را با چالش‌های متعددی مواجه کند، لذا افزایش همکاری‌های بین ارگانی باعث کاهش زمان توقف پروژه‌ها می‌شود.

به گفته کشاورزراد، همکاری‌های مشترک مانع از چنین حفاری‌هایی در معابر خواهد شد.

قاسم‌زاده با بیان اینکه  توسعه همکاری و بهره‌گیری از توانمندی ظرفیت‌های موجود را هدف عقد این تفاهم‌نامه دانست  تصریح کرد: محتوای این تفاهم نامه شامل همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی در زمینه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی، ارائه خدمات مطلوب و بهینه‌سازی سیستم‌های احتراق در موتورخانه‌های شهرداری اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی قاسم‌زاده در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان، اظهار کرد: شهرداری اصفهان و شرکت گاز فصول مشترکی در حفاری، انشعابات و افزایش ایمنی در شهر دارند که شایسته است اقدامات آنها با تعامل قوی‌تری صورت گیرد.

اصغر کشاورزراد شرکت گاز استان اصفهان را از شرکت‌های منظم در زمینه لوله‌گذاری‌ها و شبکه توزیع دانست و گفت: برنامه‌ریزی دقیق‌تری درخصوص تقاضای شرکت گاز در تسهیل صدور مجوزات حفاری به منظور نشت‌یابی گاز از سوی شهرداری خواهیم داشت.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف



منبع

قاسم زاده افزود: انتشار پیام‌های هفتگی مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی تهیه شده توسط شرکت گاز استان در اتوماسیون‌های اداری شهرداری و استفاده از ظرفیت‌های کمیته شهروندی در ترویج توسعه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی در سطح شهر از دیگر اقداماتی است که شهرداری در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌دهد.

بخوانید:  پیروزی بانک شهر و هند در دور نخست رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان
مهدی بقایی ادامه داد: در حال حاضر نیز آمادگی همکاری دوجانبه را با شرکت گاز استان در زمینه مصرف بهینه و ایمنی گاز طبیعی در سطوح مختلف شهرداری داریم و از هر ایده‌ای در زمینه بهینه‌سازی ایمنی مصرف گاز طبیعی و کاهش مصرف برای ساختمان‌های شهرداری استقبال می‌کنیم.

او همکاری‌های مشترک بین شهرداری اصفهان و شرکت گاز استان را ضروری دانست و ادامه داد: قرار بر این است که شهرداری و شرکت گاز در کنار یکدیگر مجموعه اقداماتی را انجام دهند که اصفهان را از لحاظ توزیع گاز، حفظ امنیت مصرف گاز در شهر و مصرف بهینه به عنوان یک الگو در کشور معرفی کند.

لزوم تقویت تعاملات بین ارگانی

او با بیان اینکه در سال جاری بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه آسفالت معابر شهری شده است، گفت: به‌رغم این هزینه سنگین، همچنان شهروندان از وضعیت برخی معابر ناراضی هستند که از مهمترین دلایل آن می‌توان به فرونشست قسمت‌های حفاری و تراشه‌ریزی آسفالتی اشاره کرد که شرکت‌های خدماتی پس از آسفالت معابر شهری انجام می‌دهند.

به گفته شهردار اصفهان، برنامه‌ریزی درخصوص فرهنگ‌سازی روش‌های مصرف بهینه و ایمنی گاز در ساختمان‌ها، مراکز فرهنگی و تمام نهادهای تحت امر، معرفی نماینده انرژی واجد صلاحیت در خصوص مصرف بهینه و ایمنی انرژی به شرکت گاز استان، اجرای فرآیند بهینه‌سازی موتورخانه‌ها بر اساس نیازسنجی اعلام شده توسط شرکت گاز استان و ایجاد فضای آموزشی مناسب جهت برگزاری جلسات آموزشی از تعهدات شهرداری در این تفاهم‌نامه است.

 





معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در این نشست با بیان اینکه نقطه تماس شهرداری اصفهان با شرکت گاز استان، اداره بهینه‌سازی است، اظهار کرد: بر اساس همکاری مشترک با این اداره موفق شده‌ایم استاندارد لازم را برای همه موتورخانه‌های شهرداری به صورت صددرصدی دریافت کنیم که بر این اساس سال گذشته شاهد کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در شهرداری اصفهان بودیم و در این زمینه حائز رتبه برتر نیز شدیم.

بخوانید:  متواری شدن نفتکش ریچموند ویجر باهاما پس از برخورد با یک شناور ایرانی

آیا این خبر مفید بود؟

انتهای پیام

وی تأکید کرد: این مجموعه اقدامات، تدابیر و امضای تفاهم‌نامه‌های مشترک بین ارگانی در قالب تحقق مدیریت همگرای شهری تعریف و تبیین می‌شود.