انعقاد تفاهم نامه همکاری در تولید ۱۰ هزار قطعه جنین از گاوهای پربازده

دبیر اجرایی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، تاکنون حدود ۸۵۰۰ واحد که در حوزه های صنعتی، خدماتی، بازرگانی و … احیا و در همین راستا ۱۹۵ هزار اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/



منبع

وی افزود: به دنبال بازدیدی که از فعالیت های شرکت سینا فناوران داشتیم مقرر شد تسهیلاتی در زمینه این فعالیتها اختصاص پیدا کند و تولید ۱۰ هزار جنین را مورد حمایت قرار دهیم در این زمینه از شبکه احیاگران کمک گرفتیم و در زمینه تولید ۱۲۰۰ جنین تاکنون قرارداد بسته شده است.

نادری اظهار کرد: در جلسات متعدد که صورت گرفت مقرر شد مدلی راه اندازی شود که هر دامداری از ما جنین می گیرد برای توسعه این صنعت تسهیلات در نظر گرفته شود که برای خرید جنین و سرمایه در گردش دامداری ها از سال گذشته چند نمونه انجام شده است که مقرر شد این اقدام در قالب تفاهم نامه انجام شود.

کریمپور با بیان اینکه به دنبال ایجاد زیست بوم احیا هستیم عنوان کرد: تاکنون سه رویداد تایید صلاحیت احیاگران برگزار شده و یک هزار احیاگر دوره دیده داریم.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز گفت: ریاست محترم جمهوری همواره بر احیای واحدهای تعطیل و نیمه فعال تاکید داشته اند و مهمترین راهکار این است که در مدل احیا، دولت به روز شود.وی از آمادگی سازمان اوقاف برای حمایت از واحدهای در حال احیا خبر داد و گفت: در سازمان اوقاف تاکنون تلاشهای زیادی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان داشته ایم که این ثمرات زیادی برای تسریع کار این شرکتها داشته است.

بخوانید:  روند افزایشی طوفان‌های‌ حاره‌ای در دریای عمان، خلیج‌فارس و تنگه هرمز از سال 2005

مدیر عامل شرکت سینا فناوران ماندگار گفت: فعالیت این شرکت، تکثیر گاوهای پربازده است؛ به این صورت که بجای تولید یک گوساله در سال، ۲۰ گوساله می توانیم داشته باشیم. هدف این شرکت این است که نهایتا دامداران حاشیه سود بیشتری داشته باشند و هزینه های تمام شده محصولات با توسعه این نوع گوساله های پربازده کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری سازمان اوقاف با نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست جمهوری و شرکت دانش بنیان سینا فناوران ماندگار عصر یکشنبه نهم اردیبهشت ماه همزمان با آخرین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف در حوزه دانش بنیان با حضور علی کریم پور نطنزی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی و محمد مهدی نادری در هتل ارم تهران برگزار شد.