انهدام باند بزرگ قاچاق سوخت در بندرعباس/ ۱۰ قاچاقچی دستگیر شدند

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبین چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام /



منبع

وی در ادامه افزود: این باند سازمان یافته با استفاده از نفرات و تجهیزاتی که در اختیار داشت، ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت از نوع گازوئیل را از طریق دریا قاچاق می کرد. 

 قهرمانی تصريح کرد: پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیربط تاکنون، ۱۰ نفر از اعضای این باند سازمان یافته قاچاق سوخت، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

قهرمانی تصريح کرد: مأموران دریابانی همچنين پس از شناسایی و توقیف یک فروند لنج متعلق به اعضای این باند، در بازرسی از شناور مذکور، ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط نمودند. 

این مقام قضایی همچنین با بیان اینکه مرتکبین قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، تصریح کرد: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا؛ شناور دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری هرمزگان، مجتبی قهرمانی “رئیس کل دادگستری هرمزگان” اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان طی یک عملیات ضربتی توسط نیروهای دریابانی، یک باند قاچاق سازمان یافته سوخت در بندرعباس، شناسایی و منهدم شد.

بخوانید:  برگزاری مانور برای ارتقای آمادگی در مدیریت بحران ضروری است