اهدای بیش از 400 هزار شاخه گل توسط اعتاب مقدسه به حرم مطهر امام‌رضا(ع)



به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، محمد شبان، معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، گل آرایی ویژه‌ای در حرم مطهر رضوی با حضور گروه های گل‌آرایی افتخاری اجرا می‌شود. این گل‌آرایی با اهدا بیش از 400 هزار بوته‌ی گل از 19 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان دهه کرامت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: گل‌های تازه با مشارکت گروه گل‌آرایی اعتاب مقدسه، گروه خادمیاران گل‌آرایی رامسر و شهرداری‌های مشهد و اصفهان تامین شده و در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی نصب می‌شود.

شبان خاطرنشان کرد: با استفاده از این گل‌ها، بیش از 100 مجموعه گل بزرگ و کوچک در اقصی نقاط حرم، از جمله ورودی‌ها، آبنماها، جایگاه مراسم‌ها و … ایجاد شده و بر زیبایی معماری این مکان مقدس افزوده شده است.

وی بیان داشت: ایجاد اِلمان‌های ویژه ای مانند هشتمین بهار، حرم امن، گلبانگ بهار، آل یاسین و طاق گل از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین فعالیت‌های گل‌آرایی حرم در دهه کرامت امسال می‌باشد.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی گفت: علاوه بر این، گلدان‌های فوق ضریح مطهر، قسمت‌های فوقانی سقاخانه و پنجره فولاد صحن انقلاب، تالار ولایت، مسیرهای تشرف به روضه منوره، مهمانسراهای حضرت رضا(ع)، دفاتر خدمت‌رسان در صحن‌های مرکزی، تمامی کفشداری‌های حرم مطهر و محل برگزاری مراسم نیز به صورت روزانه گل‌آرایی خواهد شد.

وی نیز یادآور شد: این اقدامات با هدف ایجاد فضایی روحانی و معطر در حرم مطهر رضوی و به منظور گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه‌(س) و امام رضا‌(ع) در دهه کرامت انجام می‌شود.



منبع

بخوانید:  ثبت‌نام ۷۰۰ خانواده در خراسان شمالی برای ذخیره‌سازی خون بند ناف