اولین فضانورد عرب‌زبان به زودی به فضا سفر می‌کند

پایگاه تخصصی اسپیس اضافه می‌کند که النیادی مهندس امنیت شبکه در نیروهای مسلح امارات با مدرک دکتری فناوری اطلاعات است. طبق بیوگرافی فدراسیون بین المللی نجوم او مانند سایر فضانوردان منصوب شده از ISS، دو سال دوره ویژه  خود را به پایان رسانده است. بر اساس اطلاعیه رسانه‌ای دفتر معاون رئیس جمهور این کشور، النیادی در فضا موظف به انجام بسیاری از آزمایشات علمی عمیق و پیشرفته به عنوان بخشی از برنامه فضانوردی امارات خواهد بود.

>

بر اساس اطلاعیه که دوشنبه (25 ژوئیه) اعلام شد، قرار است که فضانورد اماراتی به سمت آزمایشگاه مداری در مأموریت Crew-6 اسپیس ایکس پرواز کند، انتظار می‌رود این عملیات در سال 2023 انجام شود. 

سلطان النیادی در مأموریت Crew-6 اسپیس ایکس برای ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز خواهد کرد که انتظار می‌رود در بهار 2023 پرتاب شود.

انتهای پیام/ 

النیادی به آخرین باری که یک فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی بین المللی رفته بود اشاره کرد. هزا المنصوری در پاییز 2019 با فضاپیما روسی به آزماشگاه مداری سفر کرد و به مدت هشت روز در ایستگاه زندگی کرد اما مسافرت النیادی با او تفاوت زیادی دارد، وفق برنامه ریزی انجام شده بنا است که وی یک ماموریت تمام وقت حدوداً شش ماهه در فضا داشته باشد.

|

اولین فضانورد عرب‌زبان به زودی به فضا سفر می‌کند