اگر کمردرد دارید، استراحت نکنید!


اگر کمردرد دارید، استراحت نکنید!

پس اگر دچار کمردرد شدید طی دو هفته فعالیت‌های خود را کاهش دهید و سعی کنید هر چه زودتر به فعالیت قبلی خود بازگردید و نوع نگاهتان به درد این باشد که بالاخره تقریباً همه‌ افراد در طول زندگی دچار این عارضه می‌شوند و عمدتاً طی چند هفته سلامتی خود را به دست می‌آورند. 

دکتر رامین کردی متخصص پزشکی ورزشی و فلوشیب اینترونشن غیرجراحی ستون فقرات دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان (TUMS Q&A)، درباره عوامل درد کمر و راهکارهای درمان آن توضیح داد.

عامل دیگر در تشدید کمردرد شغل‌های نوبتی است که فرد در آن دچار کم‌خوابی می‌شود؛ اما به‌طورکلی زمانی که دچار این عرضه می‌شویم هرچه سریع‌تر به محل کار برگردیم و کار خود را ادامه دهیم زودتر دردمان کاهش می‌یابد شاید درگذشته راه نجات را فقط استراحت می‌دانستند اما امروزه ادامه فعالیت‌های بدنی فرد را به نتیجه مطلوب می‌رساند.





منبع

 

اگر میزان فعالیت بدنی کم باشد و نخواهیم به کمردرد مبتلا شویم یکی از راه‌ها افزایش میزان فعالیت‌های روزانه مانند راه رفتن از طریق پله و طی کردن مسافت‌های کوتاه به‌صورت پیاده‌روی تند است؛ حتی اگر افراد یک ساعت در روز بدین شکل فعالیت کنند؛ میزان کمردردهایشان نصف می‌شود.

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف